کد خبر: ۳۴۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 19 December 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیر عمرانی پارک علم و فناوري يزد با اشاره به پیشرفت 93 درصدی ساخت مراکز رشد اقبال، گفت: ارزش قرارداد این طرح 43 میلیارد ریال بوده است که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی دولت در سال‌های اخیر، تنها 25 ميليارد ریال آن را دریافت کردیم.
 "حسین رحیمی" همزمان با فرارسیدن پانزدهمین سالگرد تاسیس پارک علم و فناوری یزد و در آستانه بهره برداری از ساختمان مراکز رشد اقبال، با بیان این که از زمان تاسیس پارک‌ها دو ردیف طرح عمرانی با عناوین تامین فضاهای پژوهشی و فناوری و طرح تعمیرات اساسی، خرید تجهیزات و ماشین آلات از سوی وزارت علوم و سازمان مدیریت برای پارک‌ها تعریف شده است، گفت: هر یک از پارک‌ها با توجه به زیرساخت‌های خود و سال تاسیس، مقادیری از کمیت این دو طرح را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به این که با آغاز پذیرش شرکت‌ها در پارک نیاز به فضای فیزیکی بیشتری احساس شد، اضافه كرد: بر همین اساس در قالب طرح تامین فضاهای پژوهشی، مرمت و بازسازی 22 هزار متر مربع فضا شامل مجموعه اقبال در دستور کار پارک علم و فناوری یزد قرار گرفت.

رحیمی تصریح کرد: در ابتدای کار، کارخانه اقبال به تملک پارک در آمد و سپس در قالب طرح‌های مصوب این مجموعه مرمت و بازسازی شد.

وي با بیان این که این پارک از سال 80 فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: در ابتدا دو گزارش در زمینه آسیب‌شناسی مرکز اقبال و تبدیل این مجموعه به مرکز فناوری و ریز فضاهای مورد نیاز یک پارک فناوری در قالب طرح مطالعاتی تهیه و جهت بهره‌برداری از تمام 3.6 هکتار وسعت مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عمرانی پارک یزد با تاکید بر شعار پیوند سنت و نوآوری در انجام فعالیت‌های عمرانی پارک یزد، اظهار کرد: با توجه به ثبت بافت سنتی مرکز اقبال و با حفظ هویت سنتی آن، بازسازی مرکز اقبال از ابتدای سال 83 آغاز و طراحی و مرمت آن بصورت همزمان انجام شد و تا اواخر سال 84 شاهد اولین استقرار ها در مرکز اقبال بودیم.

رحیمی افزود: 15 هزار متر مربع  فضای قابل استفاده اولیه متناسب با نیاز به فضای اداری، مراکز رشد و چند مستاجره تغییر کاربری پیدا کرد و ساخت دو مجموعه مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات و ساختمان مراکز رشد اقبال در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عمرانی پارک تصریح کرد: مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات با زیربنای دو هزار و 570 مترمربع در سال 90 تکمیل و جهت استقرار به شرکت ها واگذار شد.

وی با بیان این که ساختمان مراکز رشد اقبال نیز با زیربنای پنج هزار و 157 متر مربع پس از اتمام طراحی در سال 93 در دست ساخت قرار گرفت، عنوان كرد: این مرکز شامل محل استقرار شرکت های فناور، ساختمان اداری ، 4 آزمایشگاه مرتبط با مرکز رشد بیوتکنولوژی، سه سالن کنفرانس و سایر فضاها از جمله لابی، فروشگاه و انتظامات است.

رحیمی با اشاره به پیشرفت 93 درصدی ساخت مراکز رشد اقبال، گفت: ارزش قرارداد این طرح 43 هزار میلیون ریال بوده است که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی دولت در سال‌های اخیر، تنها 25 هزار میلیون ریال آن را دریافت کردیم.

وی ابراز امیدواری کرد كه با توجه به شرایط فیزیکی و نیاز مالی طرح، وزارت علوم و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در کوتاه‌ترین زمان نسبت به تخصیص اعتبار 100 درصدی از پیش تعیین شده اقدام كنند.

رحیمی اتمام ساختمان مراکز رشد اقبال را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با تکمیل ساختمان مراکز رشد اقبال شرکت‌های جدیدی مستقر خواهند شد و ساختمان مرکز رشد زیست فناوری به سمت آزمایشگاهی شدن پیش خواهد رفت.

وی افزود: راه‌اندازی واحد اطلاع‌رسانی وابسته به روابط عمومی، سامان‌دهی و فاخرسازی مجموعه ی اقبال، طراحی و تجهیز سالن کنفرانس  VIP و ایجاد مرکز تخصصی هنرهای دیجیتال و انیمیشن از دیگر اقدامات عمرانی پارک یزد در سال جاری  بوده است.

مدیر عمرانی پارک علم و فناوری یزد از اختصاص زمین مجاور مرکز فناوری اقبال به طرح‌های توسعه آتی پارک خبر داد و گفت: این زمین که در حال حاضر فضای مهمانسرا و پارکینگ مجموعه را تامین می‌کند، برای ساخت سه  ساختمان بزرگ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: طرح کامل حدود 18 هزار متر مربع بوده و پاسخ گوی نیازهای رفاهی و پارکینگ این مرکز خواهد بود.

گفتنی است، از افتخارات عمرانی پارک علم و فناوری یزد، کسب رتبه برتر استان  توسط کمیته نظارت بر مدیریت انرژی ساختمان‌های اداری در دو سال پیاپی 93 و 94 است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار