اخبار پلیس///
فرمانده انتظامي شهرستان کرمانشاه از کشف محموله تنباکو و البسه قاچاق به ارزش 450 ميليون ريال در اين شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 19 December 2016

به گزارش تابناک، سرهنگ "رضا شيرزادي" گفت: در پي گشت زني اکيپي از عوامل يگان امداد در ميدان آناهيتا به دو دستگاه خودرو سواري سمند که با سرعت زياد از سمت جوانرود به طرف کرمانشاه در حال حرکت بودند و بدون توجه به ايست پليس به مسير خود ادامه مي دادند، مشکوک شده و اقدام به تعقيب آنها مي کنند.

اين مقام انتظامي افزود: اکيپ گشت سريعاً مورد را به مرکز کنترل و فرماندهي اعلام و چند اکيپ از عوامل گشتي يگان امداد را براي مسدود کردن راه هاي خروجي و فرار احتمالي متهمان به محل اعزام کردند که پس از مدتي تعقيب و گريز متهمان تسليم ماموران شدند.

سرهنگ شيرزادي در ادامه تصريح کرد: يکي از خودروها در بازرسي ماموران، حامل 372 ثوب کاپشن قاچاق، دو هزار 365 قلم انواع لوازم آرايشي، 138 جفت کفش خارجي و خودرو ديگر نيز حامل دو هزار و 180 بسته توتون قاچاق و 240 بسته يک کيلويي توتون خارجي بوده که برابر نظر کارشناسان ارزش اين محموله بيش از 450 ميليون ريال برآورد شده است.

وي با اشاره به اينکه، پليس در راستاي انجام وظايف سازماني و حمايت از اقتصاد داخلي با تمام توان آماده مقابله با هر نوع قاچاق کالا است، بيان داشت: در اين راستا سه نفر با ميانگين سني 35 سال که سابقه حمل کالاي قاچاق نيز داشته اند دستگير و پس از تشکيل پرونده تحويل مراجع قضائي شدند.

 

اطلاعات شهروندان در سامانه 197 محفوظ است/ عملياتي شدن بيش از 10 هزار تماس

فرمانده انتظامي استان گفت: پليس امين مردم بوده و در عمل نيز ثابت کرده است، لذا سامانه 197 که در راستاي دسترسي سريع مردم به مسئولان انتظامي ايجاد شد، اطلاعات شهروندان کاملاً محفوظ است.

، سردار "منوچهر امان اللهي" در حاشيه بررسي مشکلات شهروندان در سامانه 197 در مصاحبه با خبرنگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت: اين سامانه از سال 79 با هدف رفاه حال شهروندان و ايجاد حس اعتماد و مشارکت آغاز به کار کرد و خوشبختانه با استقبال خوب مردم همراه شد.

وي ادامه داد: پليس خادم مردم است و مردم نيز بزرگترين سرمايه اجتماعي نيروي انتظامي هستند، از اين رو تمام توان خود را به کار مي گيريم تا با مشارکت اين سرمايه مهم و با همکاري ساير دستگاه هاي اجرايي، خدماتي مضاعف و مثمر ثمر ارائه دهيم.

سردار امان اللهي تصريح کرد: خدمت به مردم و رسيدگي سريع به پرونده هاي ارجاعي از اولويت هاي مهم پليس بوده و مسئله مهم تر تکريم ارباب رجوع مي باشد، که در اين راستا نيروي انتظامي طي سال هاي اخير تلاش کرده است با استانداردسازي و تعالي رفتار کارکنان، ارائه خدمات به مردم را بهبود ببخشد.

وي با بيان اينکه تغييـرات ناهماهنگ و ترکيب نامتـوازن ارکان و مؤلفه هاي دروني و بيروني در استان کرمانشاه، زمينه انحرافات اجتماعي را فراهم ساخته است، متذکر شد: متأسفانه نزاع هاي فردي و جمعي روند روبه رشدي را در پيش گرفته و خانواده هاي بسياري را با مشکل مواجه کرده است.

ثبت حدود 16 هزار تماس در سامانه 197

فرمانده انتظامي استان متذکر شد: با وجود ماموريت هاي متعدد در حوزه انتظامي و تنوع و تکثر شيوه هاي ارتکاب جرم، خوشبختانه از لحاظ وقوع جرم و جنايت در جايگاه هجدهم کشور قرار گرفته ايم که حکايت از وضعيت مطلوب امنيتي استان دارد.

سردار امان اللهي خاطرنشان ساخت: هرچند پليس تمام امکانات و توان خود را در جهت برقراري نظم و امنيت بسيج کرده است، اما بدون مشارکت و همراهي مردم در مأموريت هاي خود موفق نخواهد شد و رسيدن به نقطه مطلوب را غيرممکن مي سازد.

وي در ادامه ثبت حدود 16 هزار تماس در سامانه 197 را يادآور شد و تصريح کرد: از اين تعداد حدود 10 هزار مورد عملياتي و مابقي نيز راهنمايي و پاسخ داده شده است.

مقام ارشد انتظامي استان از رشد 10 درصدي تماس با سامانه نظارت همگاني خبر داد و افزود: حدود دو هزار نفر نيز از ابتداي سال جاري مراجعه حضوري داشته اند که از تعامل خوب مردم شريف استان با نيروي انتظامي حکايت دارد.

سردار امان اللهي بر لزوم ادامه همکاري شهروندان با پليس تأکيد کرد و گفت: دعوت مردم به مشارکت با نيروي انتظامي به منزله کاهش اقدامات پليسي نيست، بلکه با اين روش قصد داريم مردم را نيز در برقراري نظم و امنيت سهيم و همچون اعضاي يک پيکر براي آرامش و آسايش جامعه تلاش کنيم.

 

ايجاد واحد ويژه براي برخورد با مخلان نظم و امنيت در کرمانشاه

جانشين فرمانده انتظامي استان با بيان اينکه برخورد با مخلان نظم و امنيت عمومي جامعه جزو اولويت هاي پليس است، گفت: در اين راستا واحد ويژه اي در پليس امنيت عمومي ايجاد شده است تا در کنار ديگر بخش ها اقدام کند.

سرهنگ "عليرضا مرزباني" در مراسم صبحگاه عمومي که در ستاد فرماندهي انتظامي استان برگزار شد، اظهارداشت: تاکنون اقدامات مناسبي در راستاي برخورد با مخلان نظم و امنيت در کرمانشاه انجام شده است.

وي اقدامات انتظامي انجام شده در شهرستان کرمانشاه را مطلوب ارزيابي کرد و گفت: فرماندهي انتظامي اين شهرستان در دو هفته گذشته اقدامات مناسبي به منظور ايجاد هرچه بيشتر نظم و امنيت در مرکز استان انجام داده است.

جانشين فرمانده انتظامي استان با بيان اينکه برخورد با مخلان نظم و امنيت عمومي جامعه جزو اولويت هاي پليس است، گفت: در اين راستا واحد ويژه اي در پليس امنيت عمومي ايجاد شده است تا در کنار ديگر بخش ها اقدام کند.

سرهنگ مرزباني از امنيت به عنوان نعمتي الهي نام برد و تاکيد کرد: در سايه امنيت و آرامش زمينه هاي رشد و تعالي جامعه فراهم مي شود.

وي خدمت به مردم را بالاترين افتخار براي کارکنان انتظامي دانست و گفت: ماموران انتظامي استان کرمانشاه با انجام دقيق ماموريت هاي خود، به خوبي توانسته اند رضايت مردم را جلب کنند.

جانشين فرمانده انتظامي استان افزود: پليس آگاهي در طي هفته گذشته اقدامات چشم گيري در راستاي مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام داده است که منجر به کشف محموله هاي بزرگي در سطح استان شد.

وي با بيان اينکه پديده قاچاق لطمه بزرگي به اقتصاد کشور وارد مي کند، گفت: بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبري( مدظله العالي) برخورد با قاچاق کالا و ارز يکي از اولويت هاي نيروي انتظامي است و اين موضوع در استان کرمانشاه با جديت دنبال مي شود.

جانشين فرمانده انتظامي استان کرمانشاه اقدامات پليس آگاهي در زمينه مبارزه با سرقت را نيز مطلوب ارزيابي کرد و آن را شايسته تقدير دانست.

سرهنگ مرزباني همچنين به عملکرد پليس راه و پليس راهور در دو هفته گذشته اشاره کرد و گفت: اين واحد ها نيز در اين مدت عملکرد مطلوبي از خود ارائه کردند و توانستند در راستاي کاهش تصادفات گام بردارند.

وي بر لزوم توجه به خواست مردم در واحد هاي انتظامي تاکيد کرد و گفت: مهمترين خواست مردم از نيروي انتظامي برقراري نظم و امنيت است و پليس نيز براي تحقق اين مطالبه بحق، از هيچ کوششي فروگذاري نخواهد کرد.

جانشين فرمانده انتظامي استان اظهارداشت: ماموران انتظامي در سطح استان موظفند که تمام تلاش خود را براي جلب رضايت مردم به کار گيرند و رسيدگي به خواست آنان را در اولويت قرار دهند.


کشف 16تن برنج قاچاق در اسلام آبادغرب توقيف شد

فرمانده انتظامي اسلام آبادغرب از توقيف يک دستگاه کاميون حامل برنج قاچاق به ارزش ششصد ميليون ريال خبر داد.

 سرهنگ بهروز سرتیپ نیا در تشریح این خبر اظهار داشت: روز گذشته ماموران پاسگاه انتظامی بخش حمیل در حين بازرسی خودروهای عبوری به يک دستگاه کاميون به رانندگي شخصي با هويت معلوم مشکوک شدند و خودروي موردنظر را توقيف کردند.

وي ادامه داد: ماموران در بازرسي از کاميون توقيفي، 16 تن برنج قاچاق کشف کردند که برابر اعلام کارشناسان، ارزش اين محموله قاچاق ششصد میلیون ريال برآورد شده است.

اين مقام انتظامي افزود: راننده خودرو در اين زمينه دستگير و پس از تشکيل پرونده مقدماتي، جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ سرتیپ نیا خاطرنشان ساخت: این محموله توقیفی فاقد هر گونه مدارک قانونی بوده است.

 وی در ادامه بیان داشت : مبارزه با قاچاق کالا يکي از مهمترين اولويت‌هاي نيروي انتظامي در سال جديد است.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب در پایان خاطر نشان کرد: با تاکيدات مقام معظم رهبري در خصوص بحث مبارزه با قاچاق کالا، نيروي انتظامي اين موضوع را براي خود يک تکليف دانسته و در راستاي تاکيدات مقام معظم رهبري با تمام وجود تلاش خواهد کرد.

 

انهدام باند سارقان منزل در اسلام آبادغرب

فرمانده انتظامي شهرستان اسلام آبادغرب از دستگيري باند سارقان منزل و کشف 17 مورد سرقت منزل به ارزش 500 ميليون ريال خبر داد.

سرهنگ "بهروز سرتيپ نيا" در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چندين مورد سرقت منزل در داخل شهر اسلام آبادغرب، بررسي موضوع در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: پليس شهرستان با انجام کارهاي اطلاعاتي و پليسي، موفق به شناسايي و دستگيري سرکرده باند سارقان در اين زمينه شد.

اين مقام انتظامي ادامه داد: متهم در بازجويي هاي فني پليس به 17 مورد سرقت منزل در داخل شهر اسلام آبادغرب و ساير شهرستانهاي استان با هم دستي سه متهم ديگر اعتراف کرد.

سرهنگ سرتيپ نيا اظهار داشت: ديگر متهمان با هماهنگي مقام قضائي در مخفيگاهشان دستگير و به پليس آگاهي منتقل شدند، همچنين اموال سرقتي شامل تلويزيون، لپ تاپ، تلفن همراه، جارو برقي و ... نيز از آنان کشف شد.

وي با اشاره به بازسازي صحنه جرم ، از شناسايي کليه مالباختگان در اين زمينه خبر داد و تصريح کرد: متهم اين پرونده در اجراي دستور مقام قضائي با صدور قرار بازداشت موقت جهت تحقيقات بيشتر در اختيار پليس آگاهي اسلام آبادغرب قرار دارد.

منبع: پایگاه خبری پلیس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار