وزیر بهداشت عنوان کرد:
قم در زمینه زیرساخت‌های بهداشت و درمان محروم است و به زودی پروژه های جدیدی در این استان آغاز می‌شود. بیمارستان‌های امیرالمؤمنین(ع) و نیروگاه تا پایان سال جاری توسط دولت تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۳۴۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 19 December 2016
به گزارش تابناک قم، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه بیمارستان فرقانی که در این مرکز درمانی برگزار شد، درست است که انقلاب ما از قم شروع شد ولی پس از انقلاب در قم، هیچ بیمارستانی ساخته نشده است و آنچه به اسم بیمارستان در استان قم وجود دارد میراث مراجع و علما است که در این شهر مومنین و مومنات را ترغیب کردن که این بیمارستان را بسازند.

وی قم را در بخش زیرساخت‌های درمانی جزو شهرهای عقب مانده از این مبحث معرفی و بیان داشت: قم حق بزرگی بر گردن انقلاب دارد و هیچ کدام از ما این موضوع را فراموش نکرده‌ایم.

وزیربهداشت با بیان اینکه این بیمارستان از مجهزترین بیمارستان های کشور است، گفت: سرمایه نیروی انسانی، دانش، مهارت و قلب رئوفی است که باید کادر پزشکی و درمانی و خدماتی این بیمارستان به بیماران ارایه کنند.

وی اظهارکرد: یکی از مشکلات دولت، بدهی ها و مشکلاتی است که مرتبط به بیمه ها است؛ امیدواریم در این دولت بیش از تمام تاریخ این شهر، مرکز درمانی به مردم تقدیم شده و یا پایه آن گذاشته شود.

قاضی زاده هاشمی با ابراز امیدواری از اینکه 5 سال آینده مشکلی از حیث درمان در قم وجود نداشته باشد، گفت: مهم ترین مساله این است که کاری کنیم که مردم بیمار نشود.

وی ادامه داد: در عین حال برای پیشگیری از بیماری های غیر واگیر که عامل 75 درصد مرگ و میرها در کشور است به ازای هر سه هزار نفر یک مراقب سلامت بکارگیری شده است.

وزیربهداشت گفت: علاوه بر آن اغلب بیمارستانهای کشور نوسازی شده و پرداخت مردم در بیمارستانها کم و منطقی شده است.

وی با تقدیر از مراجع عظام و خیران گفت: بهترین بهره انسان در زندگی، گذشتن از مالی است که خداوند به عنوان نعمت به او است آن هم گذشتن از مال در مسیر کاری که در خدمت خلق الله باشد؛ خوشبختانه قم از این نظر وضعیت بسیار خوبی دارد.

هاشمی افزود: مسئولان شهر و استان باید دولتی ها و مومنان خیر را برای فعالیت خیر ترغیب کنند؛ امروزه خیرین منتظر یک اشاره هستند ولی مشکلاتی در سر راه آنها برای فعالیت خیر وجود دارد.

وی اظهارکرد: بیمارستان امیرالمومین(ع) به همت آیت الله خوانساری(ره) در حال تجهیز و تکمیل است و بیمارستان نیروگاه نیز در حال تکمیل است؛ امروز نیز در محضر آیت الله مکارم شیرازی بر این امر موافقت شد که این بیمارستان به بیمارستان ویژه بانوان مبدل شود و امیدواریم استانداری و شهرداری در زمینه احداث این مرکز یاری کنند.

وزیر همچنین درباره اتفاقاتی که پیرامون خطاهای پزشکی در قم رخ داده بیان کرد: بهترین کار در این زمینه استیفای حقوق کسانی است که فکر می‌کنند در حق آنها ظلم شده است و قانون در این زمینه راه را بازگذاشته و نظام پزشکی هم در این زمینه مسئولیت دارد.

وی ادامه داد: آنچه در این زمینه می‌تواند بازدارنده باشد شناسایی مجرم و مجازات آن است و مهم این است که کسی که تخلف کرده یا دستگاه یا بیمارستان از آن نگذریم و وزارت بهداشت در این زمینه تابع قانون است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار