پنهای باند اینترنت باید در اختیار شبکه داخلی قرار گیرد
باید دلسوزی بیشتری نسبت به فضای مجازی وجود داشته باشد زیرا سرنوشت جامعه و جوانان با آن گره خورده است. باید به فکر شبکه اطلاعات ملی و در اختیار قرار دادن پنهای باند به آن بود نه این که پنهای باند را در اختیار شبکه های فاسد خارجی قرار دهند.
کد خبر: ۳۴۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 21 December 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: بسیاری از مشکلات خانوادگی، طلاق ها ناشی از فضای مجازی، ارتباط های نامشروع، متهم ساختن خانواده ها و پاشیدن تخم بدبینی و کینه ها از همین جا است.

این مرجع تقلید افزود: تعجب می کنم یکی از مسؤولان گفته بود پنج تا ده درصد فضای مجازی آلوده و خراب است! اینها با مسؤولان قوه قضاییه تماس داشته باشند و آمارها را بگیرند.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: از فضای مجازی هم می شود استفاده درست کرد و در مقابل امکان استفاده نادرست نیز از آن وجود دارد؛ ما عرض کرده ایم این مساله راه دارد و باید به فکر شبکه اطلاعات ملی و در اختیار قرار دادن پنهای باند به آن بود نه این که پنهای باند را در اختیار شبکه های فاسد خارجی قرار دهند.

این مرجع تقلید بیان کرد: نمی دانیم چرا خیلی ها برای این مطلب دل نمی سوزانند، در حالی که سرنوشت جامعه بویژه نسل جوان با فضای مجازی گره خورده است؛ این که چرا نسبت به این مساله بی تفاوت هستند برای ما جای سؤال است.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: امیدواریم مسؤولان، دستگاه ها و شورای عالی فضای مجازی که ریاست آن با رییس جمهور است به فکر این مساله باشند و گوش شنوایی برای این سخنان و دغدغه ها پیدا شود.

وی با استناد به روایاتی ریختن آبروی افراد را گناهی بزرگ دانست و گفت: متاسفانه در فضای مجازی به راحتی هر چه تمام تر آبروی افراد را می برند، گاهی آبروی جامعه، نظام و اسلام را می برند که این از بزرگ ترین گناهان است.

بانکداری ما هنوز اسلامی نشده است

این مرجع تقلید در ادامه گفت: ربا در احادیث اسلامی مفهوم وسیعی دارد، به طور معمول ربا در سود مال است، سبب می‌شود شخص بدهکار نیرو و سرمایه خود را از دست بدهد.

وی خاطرنشان کرد: برخی اوقات سود مضاعف می‌گیرند، همان کاری که برخی از بانک‌ها انجام می‌دهند، به دلیل آنکه نتوانسته‌اند به موقع بپردازند جریمه دیرکرد باید پرداخت کنند، در حالی که اسلام می‌گوید اگر کسی بدهکار بود و نتوانست آن مبلغ را بپردازند باید به او مهلت داد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه آنها سود بر سود می‌گذارند و اسم آن را بانکداری اسلامی می‌گذارند و متاسفانه بانکداری ما هنوز اسلامی نشده است، گفت: رباخواری سر از غارت اموال مردم درمی‌آورد، در مکان‌های دیگر نیز اگر سرمایه‌های مردم غارت و آسیب به آنها وارد شود نام ربا بر آنها گذاشته شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار