کد خبر: ۳۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 13 May 2015

به گزارش تابناک یزد، حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده در جلسه شورای اداری استان یزد با حضور معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه بافق به عنوان بهشت معادن ایران مطرح است، افزود: در گذشته روزانه 4میلیارد سنگ آهن از آن استخراج می‌شد، هنوز جاده مناسب ندارد و کامیون‌های حامل سنگ برای مردم خطر‌آفرین هستند.

زارع‌زاده ادامه داد: مردم این شهرستان به تازگی از نعمت گاز برخوردار شده‌اند و صنایع معدنی در این منطقه به شدت دچار مشکل بوده و در معرض نابودی محض هستند.

وی تکمیل بزرگراه یزد ـ بافق که سال‌ها است نیمه‌کاره رها شده و کار در آن به کندی پیش می‌رود همچنین تکمیل گازرسانی به این منطقه را از نیازهای اصلی و درخواست‌های مردمی این شهرستان دانست و خواستار توجه جدی دولت به این امر شد.

نماینده مردم شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس عنوان کرد: ابرکوه نیز به عنوان یکی از شهرستان‌های محروم استان یزد، سال‌ها است که قرار است در آن راه‌آهن احداث شود که احداث این خط ریلی صرفه‌جویی بسیار بالایی در زمان و مصرف سوخت و انرژی به دنبال دارد اما به ظاهر به دلیل کمبود اعتبار تعطیل شده و شنیده‌ها حاکی از آن است که ریل‌های آن به مناطق دیگر منتقل می‌شود.

وی خواستار توجه ویژه دولت به تکمیل این خط ریلی به عنوان راه آهن که شرق و جنوب ایران را به یکدیگر متصل می‌کند، شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار