مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد از برنامه ریزی این شرکت برای ایجاد مرکز مبادلات پیمانکاران فرعی (SPX) در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۳۴۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 25 December 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدمسعود عظیمی در بازدید از یک واحد تولیدی گفت: تاسیس مرکز مبادله پیمانکاری فرعی صنعتی در استان یزد سبب تسهیل یکپارچگی شرکت های داخلی و پیمانکاران فرعی (صنایع کوچک و متوسط) در زنجیره خریداران بزرگ دولتی و خصوصی(در سطح ملی و خارجی) می شود.
وی افزود: در صورتی که بتوان چنین ساختاری را برای صنایع استان تعریف کرد، گام موثری برای مرتبط ساختن صنایع کوچک به صنایع بزرگ برداشته خواهد شد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد با بیان اینکه قرارداد مطالعه این طرح با مشاور منعقد شده است اضافه کرد: راه اندازی چنین مرکزی می تواند به تسهیل تبادلات میان تامین کنندگان و خریداران، متنوع سازی محصول و فروش، رشد درآمد ناشی از افزایش تجارت و تدارک محلی و توسعه اشتغال منجر شود.
عظیمی یکی از مهمترین الگوهای توسعه صنایع کوچک را ایجاد ارتباط منسجم میان صنایع مختلف و توسعه خوشه های صنعتی عنوان کرد و گفت: این راهکار می‌تواند از طریق تقویت روابط بین بنگاههای کوچک، متوسط و بزرگ و کمک به شکل گیری فعالیت های شبکه ای و گروهی، مشکلات اولیه پیش روی بنگاه های کوچک را حل کند.
هم اکنون 29 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از این تعداد 13 شهرک صنعتی مصوب ، 15 ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در زمینه های شیمیایی، نساجی، فلزی، غذایی، کانی غیرفلزی، سلولزی، برق و الکترونیک فعالیت می کنند.
وسعت شهرکها و نواحی صنعتی استان هم اکنون شش هزار و 622هکتار است.
بیش از 92 درصد صنایع استان یزد در حوزه صنایع خرد، کوچک و متوسط است که 60 درصد اشتغال صنعتی استان و 40 درصد سرمایه گذاری در بخش صنعت را شامل می شود.
حدود 100هزار نفر در بیش از سه هزار و 600 واحد صنعتی استان یزد در حال فعالیت در زمینه های مختلف هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار