کد خبر: ۳۴۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 26 December 2016
 شهر مادوان بویراحمد در حالی همچنان با بحران کمبود مدرسه دست به گریبان است که آموزش و پرورش و نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد هفته گذشته در اقدامی عجیب، پیگیر تغییر کاربری زمینی در این شهر شد که برای ساخت فضای آموزشی در نظر گرفته شده بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شهر مادوان در 5 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بحران فضای آموزشی مناسب روبه رو است به طوری که در برخی مناطق این شهر دانش آموزان در فضاهای نامطلوب اجاره‌ای تحصیل می‌کنند.

چند سالی است در یاسوج و روستاهای اطراف آن از جمله بلهزار، مادوان، سرآبتاوه و... دانش آموزان از کمبود فضای آموزشی مناسب گلایه می‌کنند، اما تاکنون ناله‌های آنان شنیده نشده است.

دانش آموزانی که بعد از خدا چشم امیدشان به خیرین مدرسه ساز است این روز‌ها با گذشت 3 ماه از سال تحصیلی حال و روز خوشی ندارند و در محیطی نامناسب تحصیل می‌کنند و برخی‌ها نیز عطای فراگیری علم و دانش را به لقایش بخشیده‌اند.

اما جالب اینجاست که مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: مسئولان از کمبود فضاهای آموزشی در شهر مادوان گلایه می‌کنند درحالی که هفته گذشته آموزش و پرورش با ارسال نامه‌ای خواستار تغییر کاربری زمینی شده‌اند که برای ساخت فضای آموزشی در نظر گرفته شده است.

محمد مهدی سهیلی افزود: به دلیل نوپا بودن، ساخت و سازهای غیر مجاز و مهاجر پذیر بودن، شهر مادوان به مرکز ثقل جمعیتی تبدیل شده و مسئولان آموزش و پرورش از کمبود فضاهای آموزشی در این شهر می‌نالند.

وی ادامه داد: بار‌ها در رسانه‌های مختلف و جلسات از کمبود فضای آموزشی در مادوان بحث شده در حالی که همین هفته گذشته آموزش و پرورش با ارسال نامه‌ای عدم نیاز خود را نسبت به یک قواره زمین مختص ساخت فضای آموزشی اعلام کرده است.

سهیلی ابراز کرد: اگر در مادوان کمبود زمین هست پس چرا اعلام می‌کنند به زمین نیاز نداریم چنانچه مکان آن مناسب نیست راه و شهرسازی می‌تواند با رایزنی آن را با زمین دیگری معاوضه کند.

وی تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی آمادگی فراهم کردن زمین برای ساخت مدرسه و فضای آموزشی در هر مکان پیشنهادی آموزش و پرورش را دارد.

نباید هوایی حرف زد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نسبت به سخنان محمد مهدی سهیلی مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی این استان واکنش نشان داد و گفت: نباید هوایی حرف زد بلکه هر سخن باید کار‌شناسی شده باشد.

جهان محرابی می‌گوید: شاید روزی 10 قواره زمین را به دلیل ابعاد کم که برای احداث فضای آموزشی مناسب نیست رد کنیم ولی این دلیل نمی‌شود که به فکر رفع مشکل مدارس مورد نیاز در مادوان نیستیم.

وی با بیان اینکه در تمام نقاط مادوان با مشکل فضای آموزشی مواجه نیستیم عنوان کرد: در مناطقی که مشکل داریم پیگیر خرید زمین هستیم ولی پول لازم برای خرید وجود ندارد.

امیدواریم مسئولان و متولیان امر برای رفع مشکل بحران کمبود مدرسه در شهر مادوان بویراحمد در کمترین زمان ممکن چاره اندیشی کنند و یا خیرین مدرسه ساز به انتظار و آرزوی چندین ساله دانش آموزان این شهر برای داشتن مدرسه مناسب پایان دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار