کد خبر: ۳۴۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳ 26 December 2016

به گزارش تابناک یزد،معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد از اجرای بیش از 10 مجتمع بین راهی در مسیرهای اصلی این استان خبر داد.

 «محمدرضا نصیری» ضمن اعلام این خبر، پیرامون اهمیت ایجاد این مجتمع‌های بین‌راهی در استان اظهار کرد: به لحاظ قرارگیری استان یزد در مرکز جغرافیایی کشور و مسیر اصلی تردد گردشگران داخلی و خارجی، بیش از پیش نیاز به مجتمع‌های خدمات رفاهی در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر احساس می‌شود.

وی افزود: براساس توافقات و برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته هم‌چنین تعامل دستگاه‌های مختلف بیش از 10 مجتمع بین راهی در مسیرهای اصلی ورودی و خروجی استان پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از این تعداد پنج مجتمع در شهرستان اردکان، دو مجتمع در شهرستان مهریز، سه مجتمع در شهرستان ابرکوه و یک مجتمع در شهرستان تفت در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال دو باب از مجتمع‌های مذکور بهره‌برداری می‌شود و این مجموعه‌ها جهت ارائه خدمات به مسافران و گردشگران آغاز به کار خواهند کرد.

نصیری تصریح کرد: با توجه به شمار فراوان گردشگران عبوری از مسیر ترانزیتی «یزد ـ کرمان»، دو باب مجتمع خدمات بین راهی نیز در این مسیر پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در مسیر استان فارس به یزد چهار مجتمع پیش‌بینی شده که دو باب از این مجموعه‌ها در حال ارائه خدمات هستند و دو باب دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال اجرا هستند.

معاون میراث‌فرهنگی استان یزد نیز از اولویت‌های مهم استان را ایجاد تأسیسات گردشگری در مسیر جاده ولایت و بخش «یزد ـ طبس» خواند و گفت: در همین راستا یک مجموعه خدمات بین‌راهی با بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی در حال آماده‌سازی می‌باشد و امید است که تا پایان سال جاری جهت ارائه خدمات به زائران امام رضا (ع) به بهره‌برداری برسد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار