مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به افتتاح حداقل دو صندوق زمین و ساختمان در هر استان تا پایان امسال گفت: جزئیات نحوه سرمایه‌گذاری پس از تایید طرح‌ها در سازمان بورس به مردم اعلام می‌شود.
کد خبر: ۳۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹ 13 May 2015
 به گزارش تابناک یزد؛ محمد پژمان با بیان اینکه تا پایان امسال حداقل 60 صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در کشور تأسیس می‌شود و اولویت نیز با پروژه‌های بزرگ‌تر و مهم‌تر است ، ‌گفت : تمام فرآیندها و ساز وکارهای تأسیس صندوق‌های زمین و ساختمان استانی طراحی شده است و از ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها خواسته‌ایم پروژه‌های خود را به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کنند .

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بسیاری از استان‌ها پروژه‌های خود را معرفی کرده‌اند، افزود : ارزیابی‌های پروژه‌ها و طرح‌های معرفی‌شده استان‌ها و نیز سیاست‌ها و آئین‌نامه‌های پیشنهادی شیوه‌نامه صندوق زمین و ساختمان در حال انجام است و تا پایان امسال این سیاست‌گذاری‌ها و پروژه‌های پیشنهادی عملیاتی می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه مجوز فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در سازمان بورس و اوراق بهادار صادر و خرید و فروش سهام آنها از طریق شرکت فرابورس انجام می‌شود ، افزود : همه مردم در هر نقطه از کشور می توانند در این صندوق‌ها حتی اگر در استان محل سکونت‌شان هم نباشد ، سرمایه‌گذاری کنند.
ایزدی افزود : مکان اجرای پروژه‌های ساختمانی  در استان‌ها خواهد بود و نیازی نیست سرمایه‌گذاران ساکن همان استان باشند.

افتتاح حساب امانی پیش‌فروش پروژه‌های ساختمانی از اول خردد

مدیرعامل بانک مسکن نیز  از آغاز افتتاح حساب امانی پیش‌فروش پروژه‌های ساختمانی با فراخوان عمومی، از ابتدای خرداد خبر داد وگفت : آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با این نوع حساب آماده شده است و از ابتدای خرداد مجوز افتتاح این حساب به شعب ابلاغ می‌شود.
وی با بیان اینکه هر نوع پیش‌فروش مسکن و ساختمان که فراخوان عمومی شود با نظارت بانک مسکن است ، گفت: کارشناسان این بانک بهترین ناظر برای نظارت بر روند پیشرفت پروژه و آزادسازی تدریجی پول‌های پیش‌خریداران به پیش‌فروشنده هستند. کاری که در ساخت پروژه‌های مسکن مهر نیز انجام می دهیم و آورده‌های مردم پس از تایید کارشناسان عمرانی بانک مسکن، به تدریج به انبوه‌سازان تحویل داده می‌شود.

خبرگزاری صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار