رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه:
کرمانشاه- رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: قربانیان جرائم سایبری عمدتا زنان و بیشتر مجرمان مرد هستند.
کد خبر: ۳۵۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 28 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، سرهنگ علی کریمی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اظهار داشت: ۲۴ درصد از مجموع جرائم اینترنتی در استان را مزاحمت تلفنی تشکیل می دهد همچنین ۲۲ درصد از جرائم برداشت غیرمجاز از حسابهای بانکی، ۱۲ درصد اخاذی و تهدید و ۹ درصد انتشار فیلم های خصوصی و خانوادگی می باشد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با با بیان اینکه ۵۳ درصد از جرائم اینترنتی در شبکه های اجتماعی رخ داده، گفت: ۱۴ درصد از مجموع جرائم اینترنتی از طریق سایت ها و فروشگاه های مجازی و ۱۳ درصد با سوء استفاده از اعتماد عمومی اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به افزایش هشت درصدی مراجعات گفت: پرونده های تنظیمی نیز رشد ۴۰۰ درصدی داشته و حجم پرونده های ارسالی از پلیس فتای استان به سایر پلیس فتاها ۱۶ درصد و ارسال پرونده پلیس تخصصی در بحث قاچاق ۲۲ درصد افزایش یافت.

سرهنگ کریمی با اشاره به  افزایش ۵۰ درصدی تشکیل باندهای اطلاعاتی در استان گفت: برداشت اینترنتی غیرمجاز از حسابهای بانکی ۴۴ درصد کاهش داشته است اما در سرقت و کلاهبرداری با رشد ۹۲ درصدی مواجه بودیم.

وی با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی جرائم اخلاقی افزود: طی این مدت با افزایش ۱۷۸ درصدی مزاحمت های اینترنتی و افزایش ۶ درصدی انتشار فیلم های خصوصی در استان مواجه بودیم.

سرهنگ کریمی در ادامه از افزایش ۱۶۷ درصدی تبلیغ و فروش لوازم ممنوعه و رشد  ۷۱ درصدی تهدید و اخاذی خبر داد و گفت: کشفیات جرائم اینترنتی رشد ۱۶ درصدی داشته است.

وی اظهار کرد: باندی که در شبکه اجتماعی ۸۵۰ عضو داشته و فیلم و تصاویر خصوصی کاربران را به اشتراک گذاشته بود نیز شناسایی و منهدم شد و در این راستا ۱۶ نفر دستگیر شدند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه بیشتر کلاهبرداران جوان هستند، افزود: قربانیان نیز عمدتا زنان هستند و بیشتر مجرمان مرد هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار