کد خبر: ۳۵۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 29 December 2016
به گزارش تابناک یزد، سرپرست اداره امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) از برگزاری سمینار ملی دو روزه میکروب‌شناسی در یزد خبر داد.
 رضا منصوری  در نخستین کنفرانس آزمایشگاه و بالین بیماری سلیاک که به همت اداره امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی یزد در مرکز همایش های باقرالعلوم(ع) برگزار شد اظهار داشت: این کنفرانس با هدف افزایش آگاهی در ارتباط با این بیماری برگزار شده است.

وی با بیان اینکه جامعه هدف این کنفرانس از گستردگی بالایی برخوردار است، گفت: در بخشی از این کنفرانس، بیماران سلیاک استان به همراه خانواده‌هایشان حضور دارند و از مطالبی که توسط کارشناسان و فوق تخصصها بهره مند می شوند.

سرپرست اداره امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان کرد: در بخش دیگر این کنفرانس که با حضور کارشناسان سلامت و تغذیه استان یزد برگزار می‌شود، متخصصان و فوق تخصص‌های برجسته علوم پزشکی استان یزد به ارائه توضیحاتی در ارتباط با این بیماری و راهکارهای درمان و کنترل آن می‌پردازند.

منصوری با تاکید بر اینکه این کنفرانس برای نخستین‌بار در استان یزد برگزار شده است، گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته این کنفرانس، حضور بخش خصوصی آزمایشگاهی و بخش خصوصی صنایع غذایی است.

وی بیان کرد: در راستای معرفی محصولات غذایی مناسب بیماران سلیاکی، پذیرایی این مراسم از بین محصولاتی انجام می‌شود که ویژه این بیماران تولید شده است.

سرپرست اداره امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: حضور تولید‌کنندگان صنایع غذایی در این کنفرانس و همچنین بخش خصوصی آزمایشگاهی، زمینه بهره‌مندی این دو بخش از صحبت‌های کارشناسان و متخصصان تغذیه این کنفرانس فراهم شود.

منصوری از برگزاری سمینار ملی دو روزه میکروب‌شناسی در استان یزد خبر داد و گفت: این سمینار هم به همت امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد برگزار می‌شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار