کد خبر: ۳۵۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴ 31 December 2016
در روستای سرتنگ آزادی در فاصله 23کیلیومتری شهرلنده طرحی اقتصاد مقاومتی به همت یک جوان فارغ التحصیل رشته حقوق اجرا شده است که علاوه بر جلوگیری از مهاجرت خانواده باعث مهاجرت معکوس نیز شده است.

به گزارش پایگاه خبرلنده در شرایطی که توجه به امر خودکفایی، اشتغالزایی و قطع وابستگی به خارج از اهمیت خاص برخوردار است، تحقق عملی و رویش طرح های اقتصاد مقاومتی حتی در روستاهای دور افتاده و محروم هم مقوله ایست که نهادهای همچون بسیج، کمیته امداد و جهادکشاورزی با پتانسل تاثیر گذار خود در آن عرصه ها وارد شده و بستر اشتغالزایی و تولید را رقم زده است.

اما این بار جوانی بسیجی با عزمی راسخ و بدون گرفتن کمک از هیچ نهاد و سازمانی اقدام به اجرای طرحی باغداری در بیش از دو هکتار از مزارع کشاورزی پدری کرد که علاوه بر جلوگیری از مهاجرت والدین باعث برگشت خانواده خود از شهر به روستای سرتنگ آزادی و اشتغالزایی آنها شده است.

منصور فتحی از فارغ التحصیلان رشته حقوق می باشد که با اتکا به نیروی جوانی و سرمایه ای اندک، اقدام به اجرای طرح باغداری در بیش از دو هکتار در روستای دورافتاده سرتنگ آزادی در بخش موگرمون کرده است که ماحصل پنج سال تلاش و زحمت شبانه روزی اش امروز میوه های آب دار و خوشمزه و ارگانیک است.

وی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده ضمن اشاره به توانایی جوانان برای دستیابی به قلل رفیع موفقیت گفت: نیروی جوانی قدرتی است که می توان از آن در جهت پویایی و نشاط جامعه قدم برداشت.

این جوان موفق لنده ای تصریح کرد: طرح باغداری خود را در اسفندماه سال92بدون کمک هیچ یک از ادارات و نهادهای شهرستان لنده و تنها با اتکا به سرمایه جوانی و کمی هم پس انداز شروع کردم و خوشبختانه امروز شاهد به بارنشستن اولین محصول باغ خودهستیم.

وی خاطرنشان ساخت: به منظور مشارکت همگانی در این طرح اولین محصول خود را وقف عام کردم تا علاوه بر تکیه بر شعار« ما می توانیم » همشهریانم را در برداشت اولین محصول باغم سهیم بدانیم.

فتحی اظهارکرد: گودکنی و اتصال لوله ها و ساخت حوضچه آب و همه کارهای باغ را به همکاری برادرانم و خانواده ام انجام دادم و در این سالهای تلاش های زیادی برای نگهداری آن متحمل شده ام که ثمره اش را که می بینم خرسند و خوشحالم.

این جوان لنده ای با اظهار نگرانی از مسئولان جهادکشاورزی و عدم حمایت از جوانان و این چنین طرح هایی گفت: متاسفانه جهادکشاورزی هیچ گونه همکاری در خصوص اجرای طرح و مشاوره و خدمات دهی به بنده نداشته است که همین موضوع باعث نگرانی ما شده است.

وی در ادامه گفت: با اجرای این طرح در مجاورت روستای سرتنگ آزادی علاوه بر جلوگیری از مهاجرت خانواده ام باعث مهاجرت معکوس نیز شده است و در آینده نزدیک نیز می خواهیم یک باب خانه در باغ بسازم.

فتحی خطاب به مسئولان گفت: متاسفانه چندین خانوار در روستای سرتنگ آزادی هستند که به دلیل تخریب مکرر تنهاجاده روستا، تردد برای ساکنین خیلی دشوار است که انتظار داریم مسئولان نسبت به بازگشایی و بهسازی این جاده اقدام نمایند.

وی تاکیدکرد: توسعه و اجرای طرح های مختلف کشاورزی در حاشیه باغ از برنامه های آینده کاری است که در صورت تامین بخشی از هزینه ها آنان را عملیاتی خواهیم کرد.

این جوان لنده ای گفت: در جامعه ما افراد زیادی منتظر شغل دولتی هستند و می گویند نمی شود کار تولیدی انجام داد اما باید گفت می شود اما برخی نمی خواهند و یا نمی توانند! با زحمت و ایستادگی هر کاری انجام می شود.

فتحی از حضورخبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده و اصحاب رسانه که پیشانی اصلی توسعه هرجامعه هستند به سهم خویش قدردانی کرد.

قطعاً همت چنین جوانان با پشتکاری است که با اقدام و عمل خویش، فرمایشات مقام معظم رهبری را بر دیده منت گذاشته و به دنبال ایرانی آباد خواهند بود و روز به روز با اجرای چنین طرح هایی سهم خویش را در تبلور اندیشه های ناب مقام عظمای ولایت در باب اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل خویش اجرایی خواهند کرد.

روستای سرتنگ آزادی از توابع بخش موگرمون در شهرستان لنده می باشد که در فاصله 23کیلومتری شهر لنده قراردارد.
تصاویر تکمیلی:

گزارش و عکس از سیداسماعیل میری


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار