سفیر ایران در اوکراین از ابراز علاقه مندی این دولت برای توسعه همه جانبه روابط تجاری ، اقتصادی و گردشگری با ایران خبر داد.
کد خبر: ۳۵۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲ 04 January 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد بهشتی ‌منفرد روز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه کشور اوکراین نسبت به گذشته پس از پیوستن به اتحادیه اروپا تغییرات زیادی کرده است گفت : دولت فعلی اوکراین ، علاقه زیادی به توسعه روابط همه جانبه با ایران دارد و این موضوع در سفر روسای مختلف مشهود است .
وی با اشاره به انجام هفت پرواز بین پایتخت های دو کشور در طول هفته یادآورشد: تا پایان امسال با اضافه شدن پرواز پایتخت اوکراین به شیراز، اصفهان و تبریز تعداد پرواز ها به 10 پرواز افزایش می یابد.
سفیر ایران در اوکراین با اشاره به اینکه امکان برقراری پرواز به صورت چارترنیز بین دو کشور وجود دارد خاطر نشان کرد: اوکراینی ها از اینگونه پیشنهادات استقبال می کنند.
منفرد با بیان اینکه تا کنون همکاری های خوبی بین دو کشور وجود داشته است گفت: در سال گذشته جابجایی 50 هزار مسافر صورت گرفته که با رشد 40 درصدی ، این آمار در طول امسال به 90 هزار نفر رسیده است .
وی با اشاره به ارائه پیشنهاد خواهر خواندگی بنادر انزلی در ایران و اودسا در اوکراین افزود: بندر اودسا یکی از قدیمی ترین بنادر دنیا است و نمونه بسیار خوبی برای الگو برداری در زمینه گردشگری و تفریحی برای بنادر ایران در راستای افزایش جذب گردشگر است.
منفرد ، اوکراین را کشوری اقتصادی با محوریت کشاورزی عنوان و تاکید کرد: این کشور به دلیل برخورداری از خاک سیاه و آب و هوای مناسب جزء رتبه های برتر تولید دانه آفتاب گردان ، ذرت ، کلزا و گندم است.
وی امکانات حمل و نقلی اوکراین را بسیار مطلوب برشمرد و خاطر نشان کرد: شرایط لازم برای اعزام هیات‌های تجاری بین دو کشور وجود دارد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار