کد خبر: ۳۵۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ 07 January 2017

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان در نشست صمیمی با مدیر عامل شرکت صنایع گسترش آریا تایر هامون تربیت نیروی انسانی متخصص موردنیاز صنایع و اصناف استان را از مهمترین اولویت های آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان عنوان کرد .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، محمد جهانتیغی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در این نشست بر ضرورت بکارگیری نیروهای توانمند و بامهارت بومی در شرکتها و صنایع استان تاکید کرد.

جهانتیغی در این جلسه گفت: بی مهارتی و رواج مدرک گرایی مهمترین دلایل افزایش بیکاری در استان است و اداره فنی و حرفه ای از طریق هم افزایی و مشارکت با صنایع و ارائه آموزشهای مهارتی سعی در ایفای نقش در حل معضل بیکار دارد.

وی تصریح کرد: اصناف و فعالان امور صنفی بخش اعظم نیروی کار را تشکیل می دهند از این رو بکارگیری نیروهای با مهارت و توانمند در این مجموعه در راستای ارتقای سطح اقتصاد و حل معضل بیکاری تاثیر غیر قابل انکاری دارد .

جهانتیغی با اشاره به ضرورت توسعه استان بیان داشت: توسعه استان مستلزم استقرار آموزشهای مهارتی به صورت نظام مند است و این مهم با همکاری و اعتماد اصناف به نیروهای مهارت دیده بومی تحقق میابد .

وی خاطر نشان کرد: در راستای تحقق این همکاری برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز شرکت صنایع گسترش آریا تایر هامون ، همچنین تربیت نیروی کار ماهر برای اجرای فاز عمرانی این شرکت و استفاده از ظرفیتهای علمی کاربردی برای تربیت تکنیسین متخصص مورد نیاز شرکت آریا تایر هامون برنامه ریزی شد.

محمدی مدیر عامل شرکت صنایع گسترش آریا تایر هامون نیز اذعان داشت: شرکت صنایع گسترش آریا تایر هامون با ظرفیت تولید 50 هزار تن لاستیک سبک و سنگین برای بیش از یک هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد و طبق برنامه ریزیهای این نشست مقرر گردید پیش نویس انعقاد تفاهم نامه همکاری با اولویت بکارگیری نیروهای بومی مهارت دیده توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای تنظیم و امضا گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار