ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، فرمانداران شهرستان های استان کرمانشاه و مدیران در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری پیام تسلیت های جداگانه ای صادر کردند.
کد خبر: ۳۵۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 09 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا در این پیام ها از مرحوم فقید آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یار امام (ره) و رهبر معظم انقلاب نام برده اند و او را از ستون های اصلی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی دانسته اند. 

** پیام تسلیت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه
در متن پیام تسلیت مجتبی نیک کردار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه آمده است: ضایعه ارتحال اسفناک حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به خانواده ارجمند ایشان، جامعه معزز روحانیت و عموم هم استانی های ولایتمدار و قدرشناس تسلیت عرض نموده، برای آن عزیز سفرکرده علو درجات، قرب و همنشینی با ابرار الهی و امام شهدا، و برای بازماندگان صبر جزیل از درگاه قادر متعال مسئلت دارم.

**هاشمی، یار دیرین امام و رهبری و مجاهد مبارز
در متن پیام ماموستا مُلا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نیز آمده است:'خبر فقدان یار دیرین امام و رهبری ، مجاهد مبارز، سیاستمدار بارز و انسان آزاده و آزاد اندیش حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی موجب تالم عمیق شده، تاسف و تاثری وسیع بر جانمان گذاشت. 
هیچ ایرانی قدرشناس و انسان منصفی نمی تواند برآنچه هاشمی در سال های عمر پربارشان برای این انقلاب، مردم و کشور به انجام رسانده چشم بپوشد و سختی ها و رنج هایی را که بر آن مرد بزرگ رفته نبیند 
اینجانب از سوی خود و مردم اهل سنت کرمانشاه ارتحال جانسوز آن روحانی متخلق به اخلاق اسلام ناب و اندیشه ورز عمل گرا و دلسوز و توانا را به محضر مقام معظم رهبری ، بیت مکرم ایشان و مردم شریف ایران اسلامی تسلیت می گویم'. 

**هاشمی مرد خستگی ناپذیر و انقلابی نستوه 
در متن پیام تسلیت ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه نیز آمده است: 'خبر ارتحال عالم مجاهد و یار با وفای حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و دلسوز ایران و انقلاب، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی موجب حزن و اندوه فراوان گردید. 
بدون تردید فقدان این مرد خستگی ناپذیر، انقلابی نستوه و سیاستمدار بزرگ، ثلمه ­ای جبران ناپذیر برای انقلاب اسلامی خواهد بود. 
اینجانب از طرف خود، روحانیون منطقه و مردم مرزدار شهرستان پاوه، این ضایعه را به محضر آن مقام بزرگوار و صاحب عزا، بیت محترم آن مرحوم و ملت شریف ایران تسلیت عرض نموده، از درگـاه حی­ سبحان برای آن روحانی جلیل­القدر که یکی از ستون هــای انقـلاب اسلامی بود، رحمت و غفران الهی را خواستارم'. 

** هاشمی رفسنجانی شخصیتی جهانی و اثرگذار
امام جمعه روانسر نیز در پیامی با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از آن مرحوم به عنوان شخصیتی اثر گذار و کارآمد در شکوفایی، تداوم و اقتدار انقلاب اسلامی نام برده و اظهار کرده است: 'آیت الله هاشمی یار دیرین و صمیمی امام راحل (ره) و دوست و رفیق مقام معظم رهبری بود که خبر درگذشت او مایه تاثر و حزن و اندوه همگان شد. 
آیت الله هاشمی شخصیتی تاثیر گذار در ایران اسلامی، جهان اسلام و حتی شخصیتی جهانی بود که خدمات و دلسوزی های ایشان برای نظام ستودنی است. 
آن بزرگوار قبل از انقلاب، برای اعتلای اسلام و ایران عزیز و بخاطر عشق و علاقه ی فراوانی که به امام راحل(ره) داشت شکنجه های فراوانی را متحمل شد'. 

** پیام تسلیت شهاب نادری نماینده مردم اورامانات 
در متن پیام نماینده اورامانات نیز آمده است:'ارتحال یار دیرین انقلاب،امام و رهبر معظم انقلاب، مجاهدی نستوه، سردار بزرگ سازندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی که عمر خود را در راستای اعتلای انقلاب اسلامی سپری کرد، را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران تسلیت عرض نموده و برای روح بلند آن عالم از دست رفته علّو درجات از درگاه حق تعالی خواستارم'. 

**خدمات ارزنده آیت الله هاشمی رفسنجانی بر کسی پوشیده نیست 
حسین ویسمرادی فرماندار روانسر نیز در پیامی با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی با اظهار اینکه خدمات و تلاش های ارزشمند آیت الله هاشمی رفسنجانی برای اعتلای ایران اسلامی بر کسی پوشیده نیست، آورده است:'این شخصیت بزرگوار در مسئولیت های حساس و سرنوشت سازی که بر عهده داشت مجاهدت های فراوانی را متحمل شد. 
همچنین در متن این پیام آمده است: آقای هاشمی یار دیرین و وفادار امام و انقلاب و رهبری بود که برای توسعه و پیشرفت کشور و اعتلای انقلاب اسلامی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند. انقلابی و بودن و انقلابی ماندن و عقلانیت و اعتدال این شخصیت برجسته برای همگان مشخص بود و مردم به‌درستی از تلاش‌های این فرزند انقلاب، مطلع و آگاه هستند. 
فرماندار روانسر در پیام خود همچنین آورده است: وحدت و انسجام مردم، احزاب، گروه ها و تشکل های درون نظام هیچ وقت از اعتدال و عقلانیت خارج نشد و همین باعث گردید آیت الله هاشمی به عنوان یکی از وزنه های سنگین و کارآمد در نظام جمهوری اسلامی بماند'. 

**هاشمی، مدافع خستگی ناپذیر آرمان های امام (ره) 
در متن پیام تسلیت فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز آمده است: 'رحلت جانسوز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی مجاهد نستوه، مصلح بزرگ و سیاستمداری خیرخواه که از مبارزان و پیشگامان انقلاب اسلامی و از یاران وفادار امام و رهبری معظم انقلاب و مدافع خستگی ناپذیر و صبور آرمان های والای امام و دست آوردهای خون پاک شهیدان بوده اند را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهور و دولتمردان دولت تدبیر و امید و ملت بزرگ ایران و بیت معزز ایشان تسلیت می گویم. از خداوند تبارک و تعالی علو درجات را برای روح پاک آن عزیز سفرکرده و برای همگان صبر جمیل را مسئلت می نمایم'. 

**درگذشت آیت الله هاشمی ضایعه ای دردناک برای کشور
فرماندار قصرشیرین نیز روز دوشنبه در پیام تسلیتی، با اشاره به ضایعه درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، اعلام کرد: یار دیرین امام و رهبری در سالروز وفات حضرت معصومه (س) و همزمان با سالروز شهادت میرزا تقی خان فراهانی امیرکبیر پس از عمری مجاهدت و تلاش بی وقفه برای انقلاب و تحقق اهداف نظام اسلامی به ملکوت اعلی پیوست. 
فرامرز اکبری در این بیانیه با تسلیت ضایعه جانکاه ارتحال آیت الله رفسنجانی از طرف خود و مردم مرزنشین قصرشیرین به محضر حضرت بقیه الله الاعظم امام عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب و ملت ایران اسلامی افزود: درگذشت این ذخیره انقلاب ضایعه دردناکی برای کشور است و ملت فهیم ایران اسلامی همواره قدردان خدمات و مجاهدت های ایشان در راه انقلاب و تحقق اهداف و آرمان های والای این نظام خواهند بود. 
وی گفت: از خداوند برای ایشان علو درجات و برای رهبری معظم انقلاب و ملت فهیم ایران اسلامی و همچنین خانواده این یار دیرین امام و رهبری، صبر مسالت دارم'. 

** هاشمی اسوه صلابت و شکیبایی
سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیز با صدور پیامی با تسلیت ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، اعلام کرد:' با کمال تاسف و تاثر و در ناباوری تمام یار دیرین امام و رهبری، مجاهد نستوه، سنگ صبور انقلاب، مخزن اسرار نظام، اسوه صلابت و شکیبایی، تکیه گاه دلسوخته گان و دلسوزان نظام، حامی خط راستین و تفکرات ناب امام (ره) پس از عمری مبارزه و خدمات صادقانه ماندگار در این مرز و بوم کهن و تحمل سال ها رنج و سعه صدر در برابر سهمناک ترین هجمه ها، تهمت ها و نامرادی ها توسط گروه های افراطی و معاندان نظام برای حفظ و بقای آرمان های والای انقلاب به ملکوت اعلا پیوست. 
در ادامه این پیام آمده است: آیت الله هاشمی شخصیتی کم نظیر ، سیاستمداری هوشمند و معتدل در راستای رشد و اعتدال آرمان های بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی ، خمینی کبیر بود. او بزرگ مرد دوران سخت و بحران های کشور ، فرمانده شجاع و مدبر دوران حماسه و ایثار ، شناسنامه انقلاب و سردار بی ادعای سازندگی بود'. 

** نام هاشمی در قلب ملت ایران ماندگار خواهد ماند
فرماندار سرپل ذهاب هم با تسلیت ضایعه جانکاه ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی از وی به عنوان 'یار دیرین امام و رهبری نام برد که تاریخ پر افتخار ایران اسلامی هیچ گاه مجاهدت ها و مبارزات این مجتهد مبارز را از یاد نمی برد و برای همیشه نام وی در این کشور زنده و در قلب های ملت قدرشناس و بزرگ کشورمان ماندگار خواهد ماند. 
جهانبخش حیدری این ضایعه دردناک را از طرف خود و مردم شهرستان سرپل ذهاب و مجموعه اعضای شورای اداری این شهرستان به محضر امام زمان ، رهبر معظم انقلاب و عموم ملت شریف ایران اسلامی و خانواده معزز ایشان تسلیت گفت و برای همگان از درگاه خداوند صبر مسالت کرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار