استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: توسعه صنعت حمل و نقل در استان قزوین می‌تواند زمینه بخش صادرات را فراهم کند و در این میان هم هزینه‌ها کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۳۶۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 21 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فریدون همتی در هشتمین کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی که در سالن جلسات دفتر استاندار قزوین با حضور نمایندگان مجلس، تولیدکنندگان و صادرکنندگان برگزار شد با بیان اینکه یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی تولید صادرات‌محور است، اظهار داشت: با توسعه در پهنای باند و اینترنت در دولت یازدهم شاهد ارتقای سطح فناوری‌ها، بازاریابی، جذب سرمایه‌گذار و منابع اقتصادی هستیم.

وی افزود: دهکده جهانی از طریق توسعه فناوری‌ها حاصل و گشایش یافته است که در این حوزه هم می‌توان به طور مستقیم تولید و صادرات انجام داد.

استاندار قزوین اضافه کرد: با کاهش هزینه‌ها در رقابتی کردن محصولات و کالاها می‌توان بازار جدید خلق کرد چراکه راهبرد جمهوری اسلامی ایران در بخش اقتصاد، صادرات است.

همتی یادآور شد: استان قزوین به لحاظ صنعت، گردشگری، کشاورزی و آی.سی.تی(ICT) دارای قابلیت‌های بسیاری است که این بخش‌ها نقش مهمی در تولید و اشتغالزایی دارد.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های استان قزوین در بخش تولید محتوا بوده که با شکوفا شدن و هدف‌گذاری می‌توان در مسیر صادرات گام‌های ارزنده‌ای برداشت و همچنین زیرساخت تولید، سرمایه‌گذاری است که نقش مهمی را در این زمینه دارد.

استاندار قزوین تصریح کرد: صادرات سالانه استان قزوین از 350 میلیون دلار به 800 میلیون دلار رسیده است و طی نشستی که با اتاق بازرگانی، مدیران و تولیدکنندگان این استان برگزار شد، برنامه توسعه صادرات طراحی و نوشته شده است تا این میزان را به یک میلیارد دلار برسانیم.

همتی تشریح کرد: اگر بخواهیم در بخش اقتصاد و تولید استان قزوین موفق عمل کنیم باید در کنار بخش دولتی به بخش خصوصی هم توجه کرده و این بخش را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: تولید سالانه انگور در استان قزوین بیش از 300 هزار تن است که باید این میزان به 900 هزار تن افزایش یابد.

استاندار قزوین با اشاره به صنعت حمل و نقل ادامه داد: توسعه صنعت حمل و نقل در استان قزوین می‌تواند زمینه بخش صادرات را فراهم کند و در این میان هم هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

همتی عنوان کرد: امیدواریم مسؤولان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس گام مهمی در زمینه بازار و صادرات فراهم کنند تا در سایه رفع تحریم‌ها کمک قابل توجهی در بخش تولید صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار