کد خبر: ۳۶۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ 25 January 2017
به گزارش تابناک یزد،مدیر كل مدارس و مراكز غیر دولتی وزارت آموزش وپرورش کشور در همایش گردهمایی موسسان آموزشگاه های غیر دولتی و زبان استان در یزد اعلام کرد: یک میلیون نفر از دانش آموزان کشور در 14 هزار و500 مدرسه غیر دولتی تحصیل می‌کنند که استان یزد به لحاظ فعالیت آموزشگاه های علمی در کشور رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.
«حسن مسعودی» افزود: برای تقویت زبان نیز در کل کشور 12 هزار آموزشگاه آزاد علمی زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت دارند که سهم استان از این آموزشگاه‎‎ها 4 درصد است و یزد به لحاظ این آموزشگاه های آزاد علمی نیز در رتبه 8 کشور قرار دارد.
به گفته وی، رویکرد مهم مدارس غیر دولتی و مراکز علمی زبان کشور، تقویت سطح علمی و آمادگی دانش‎‎آموزان برای المپیادهای مهم علمی و همچنین کنکور سراسری است که 11 درصد از دانش    آموزان کل کشور در این نوع مدارس تحصیل می‌کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این گردهمایی بیان کرد: در کشور و همچنین استان، مدارس دارای تنوع در آموزش هستند به طوری که مدارس غیردولتی از 25 نوع مدرسه متنوع در کشور تشکیل شده‎‎اند که با هدف تقویت فعالیت‎‎های علمی و آموزشی دانش آموزان فعالیت دارند.
«احمد شیرزاد» با اشاره به کسب موفقیت چندین ساله دانش آموزان یزدی در بزرگترین ماراتن علمی کشور، گفت: امسال بیست و سومین سال کسب موفقیت علمی دانش    آموزان یزدی در کنکور سراسری است و این موفقیت به دلیل توکل به خدا، ایمان و صبر و بردباری دانش    آموزان یزدی است که به طورخداددای در بین مردم استان خودنمایی می‌کند.
به گفته وی، با توجه به حمایت دولت از مدارس غیردولتی و همچنین تصویت لایحه حمایت از این نوع مدارس در مجلس شورای اسلامی و همچنین تایید شورای عالی انقلاب، از فعالیت مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش به عنوان نهادهای مشارکتی برای ارتقای سطح علمی و آموزشی از مدارس غیر دولتی حمایت خواهد شد.
دبیر شورای هماهنگی مدارس غیر دولتی استان نیز در ادامه این گردهمایی با اشاره به وجود 207 مدرسه غیر دولتی و همچنین 166 آموزشگاه زبان در استان، گفت: با توجه به بازخورد خوب و اثر بخش این آموزشگاه‌ها باید نگاه‎‎ها به فعالیت این مدارس تغییر کند و از سوی آموزش و پرورش حمایت بیشتری از این مدارس انجام شود.
«مهدی مطلب نژاد» افزود: البته خوشبختانه با توجه به تاثیر این نوع مدارس بر آموزش و افزایش سطح علمی دانش‎آموزان، دید مردم استان به این مدارس تغییر کرده است و تنها خواسته موسسان مدارس غیر دولتی و زبان استان حمایت برای تنظیم آیین‎‎نامه‎‎های آموزشگاه‎‎های غیر دولتی از این مدارش که فرزندخوانده آموزش و پرورش هستند، است.
وی بیان کرد: باید آیین‎‎نامه مدارس غیردولتی همسو با آیین نامه مدارس غیر دولتی پایتخت تدوین شود و دولت عزم خود را برای رفع مشکلات این مدارس جزم کند در حالی که با توجه به فعالیت خوب این نوع مدارس، هنوز مشکلات در حال تکرار است و انتظار می‌رود با تدوین آیین‎‎نامه مدارس غیر دولتی این مشکلات برطرف شود.
همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار