مدیر حوزه علمیه خواهران مطرح کرد
مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: شبکه کوثر نت به‌عنوان شبکه هوشمند علمی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران با حدود 70 هزار عضو تنها شبکه اجتماعی داخلی اختصاصی با حضور خواهران طلبه در کشور است.
کد خبر: ۳۶۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 27 January 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی با اشاره به فعالیت شبکه علمی کوثر نت زیرمجموعه حوزه علمیه خواهران، اظهار کرد: کوثر نت سامانه‌ای بومی با تمام امکانات اجتماعی است که در بستر وب و موبایل با ویژگی هوشمندی در پیشنهاد ارتباط میان اعضا، پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و اجتماعی طلاب، اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه خواهران در بستری امن و پاک را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه شبکه کوثر نت به‌عنوان شبکه هوشمند علمی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران با حدود 70 هزار عضو  تنها شبکه اجتماعی داخلی اختصاصی با حضور خواهران طلبه است، تصریح کرد: از این شبکه می‌توان به عنوان بزرگترین اجتماع مجازی دینی در کشور نام برد.

مدیر حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه در شبکه کوثر نت، فرآیند تجمیع خدمات برای طلاب به‌منظور تسهیل در دسترسی به خدمات و افزایش بهره‌وری در استفاده بیش از 20 سیستم نرم‌افزاری مختلف حاصل می‌شود، افزود: پذیرش، آموزش، آموزش مجازی، مکانیزاسیون امور پایان‌نامه‌ها، فراخوان‌های پژوهشی، المپیادهای علمی، سامانه وبلاگ، پست الکترونیک، سایت اطلاع‌رسانی، سامانه اطلاعات کتابشناختی، شیدای امین، دانش‌آموختگان و مکانیزاسیون امور حج از جمله امکانات این شبکه مجازی برای خواهران طلبه است.

وی بیان کرد: در شبکه کوثر نت ارتباط کاربران با یکدیگر بر اساس یک فرمول کاملاً علمی و آموزشی صورت می‌گیرد و بر این اساس یک طلبه می‌تواند در مرحله نخست با همکلاسی ها، همشهری‌ها، و طلاب و اساتید کل کشور بر اساس واحد درسی مشترک، پایان‌نامه مشترک، استاد مشترک و مواردی دیگر که جنبه علمی و آموزشی دارد ارتباط بگیرد و تعاملات شبکه عموماً حول انتقال تجربیات علمی شامل پایان‌نامه، جزوه، نمونه سؤال، مستند علمی و... انجام می‌شود.

جمشیدی اضافه کرد: در این فرایند طلبه می‌تواند حول یک موضوع علمی با طلاب و اساتید مرتبط با موضوع از طریق جستجو در شبکه ارتباط بگیرد و از طریق عضویت در گروه‌های علمی و یا شرکت در گفت‌وگوهای آنلاین به بحث و تبادل نظر بپردازد .

وی با اشاره به اهداف و امکانات این شبکه بیان کرد: از بین بردن فاصله‌ها و ایجاد تعادل در توزیع امکانات علمی و پژوهشی در بین طلاب، کمک به هم‌افزایی در تولید محتواهای علمی و پژوهشی در حوزه‌های علمیه، امکان برقراری ارتباط میان طلاب، فارغ‌التحصیلان و اساتید بر اساس مؤلفه‌هایی از جمله شهر محل سکونت به‌صورت هوشمند، به اشتراک‌گذاری دانش در تحصیلات حوزوی، امور پژوهشی و تجربیات در اموری نظیر فعالیت‌های تبلیغی، خارج کردن طلاب از محدوده یک مدرسه 200 نفری و واردکردن او به یک مدرسه 50 هزارنفری و ایجاد زمینه بروز استعدادها و شناسایی طلاب مستعد در حوزه‌های مختلف از جمله اهداف و امکانات این شبکه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران ادامه داد: ایجاد امکان تبادل‌نظر و انتقال تجربیات در زمینه‌های تبلیغی و محتوای فرهنگی دینی، تشکیل گروه‌های مجازی به‌منظور مشارکت در فعالیت‌های علمی و فرهنگی، تلاش برای افزایش دانش طلاب در حوزه فناوری اطلاعات و فراهم آوردن زمینه‌های استفاده طلاب از علوم و ابزارهای به‌روز و کارآمد برای رسیدن به اهداف عالی حوزه‌های علمیه، ایجاد امکان و تسهیل در دسترسی به خدمات کامل الکترونیکی، ایجاد زمینه و تلاش برای رشد و ارتقای دانش طلاب در استفاده از ابزارهای مرتبط با شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، امکان تعریف کار پژوهشی، آموزشی، فرهنگی مستمر و شبانه‌روزی توسط طلاب در فضای مجازی و ایجاد امکان ارتباط مستقیم طلبه با استاد، کادر مرکز، مشاور و ... و ایجاد الگوی شبکه اجتماعی علمی و پژوهشی از دیگر امکانات و اهداف این شبکه است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار