در حال حاضر در راه بازگشت به خوزستان هستم اما هیات اعزامی خوزستان در لهستان برای پیگیری برنامه ها و رایزنی ها همچنان در این کشور می مانند تا کارها به سرانجام برسد
کد خبر: ۳۶۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 29 January 2017
شریعتی استاندار خوزستان که با هیات سیاسی و اقتصادی استان در لهستان به سر می برد از نیمه تمام گذاشتن سفر خود به این کشور برای رسیدگی به وضعیت و مشکلات پیش آمده خبر داد و گفت : در حال حاضر در راه بازگشت به خوزستان هستم اما هیات اعزامی خوزستان در لهستان برای پیگیری برنامه ها و رایزنی ها همچنان در این کشور می مانند تا کارها به سرانجام برسد.


شریعتی با اشاره به بحران قطعی آب و برق در استان بر اثر ریزگردها ، گفت : از ابتدای صبح امروز با مدیران استانداری و جانشین خود در استان برای پیگیری امور و رفع مشکلات در تماس بودم و مستقیم دستور تعطیلی مدارس و ادارات را دادم

وی افزود: مدیران مربوطه باید سریع مدارس و ادارات استان را تعطیل می کردند تا اندکی آرامش به جامعه و خانواده ها برگردد. می بایست سریع تر تصمیم گیری می کردند. البته آن ها نیز بر اساس اطلاعاتی که وزارت نیرو برای وصل شدن برق دریافت کرده بودند و اینکه شبکه برق بزودی ترمیم می شود ، تصمیم گیری نمودند که همین امر باعث تاخیر در اعلام تعطیلی مدارس و ادارات شد. 

استاندار خوزستان در ادامه گفت: به محض اطلاع از شرایط استان ، سریعا دستور تعطیلی مدارس و ادارات را دادم. مشکلات پیش آمده از جمله ریزگردها و قطعی گسترده برق و آب ، مشکلی ناخواسته بود اما مدیریت بهتری برای مقابله با این بحران از جمله تعطیلی سریع مدارس و ادارات باید اعمال می شد تا آرامش میان مردم برقرار می شد. 

شریعتی با اشاره به تسریع در روند حل مشکلات پیش آمده ، گفت: در حال حاضر شبکه برق وصل شده و در چند ساعت آینده نیز مشکل آب مرتفع خواهد شد.  به گزارش شوشان ، استاندار خوزستان افزود: بابت رنج و زحمتی که برای شهروندان پیش آمده متاسفم و امیدوارم هر چه سریع تر مشکلات پیش آمده برطرف شود. با تصمیمات بموقع و درست می شد مردم را از این بلاتکلیفی درآورد.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتقادات مطرح شده در رابطه با سفر هیات سیاسی و اقتصادی خوزستان به لهستان ، گفت: این سفر یک سفر رسمی و جزو برنامه های دولت برای گسترش همکاری ها بین لهستان و استان خوزستان بود. بنابراین یک سفر تفریحی نبود  .

وی افزود: برخلاف آنچه تصور می شود ، لهستان کشوری فقیر نیست. لهستان دیگر لهستان بلوک شرق و عقب مانده نیست بلکه در حال حاضر با 38 میلیون جمعیت ، 700 میلیارد یورو تولید ناخالص ملی دارد. بنابراین لهستان کشوری پیشرفته و در مسیر توسعه است. 

شریعتی با اشاره به دستاوردهای سفر هیات سیاسی و اقتصادی خوزستان به لهستان ، گفت: تفاهم نامه هایی بین منطقه ویژه پتروشیمی خوزستان و لهستان بسته شده است. پتروشیمی لهستان از منظر فناوری بروزتر از پتروشیمی های خوزستان است و به همین دلیل تفاهم نامه هایی برای صادرات محصولات پتروشیمی استان و همچنین استفاده از تکنولوژی روز پتروشیمی لهستان ، بسته شد.

وی افزود:  در زمینه صنعت برق نیز تفاهم نامه جهت احداث نیروگاه های برق خورشیدی و بادی در استان بسته شده که بزودی اجرایی می شود. همچنین در زمینه کشاورزی و ورود تکنولوژی برای راه اندازی خط تولید های تراکتور در استان بسته شد. 

استاندار خوزستان گفت:  یکی از اولویت های اقتصادی دولت لهستان برای چند سال آینده سرمایه گذاری و ارتباط اقتصادی با پنج کشور است که یکی از این کشورها ایران است. 

وی افزود: این تفاهم نامه ها برای کمک به رشد اقتصادی خوزستان و کاهش بیکاری در استان تاثیر بسزایی دارد. نمی توان از مشکلات استان سخن گفت اما اقدامی نکرد. اینگونه سفرها نه برای گردش است و نه برای تفریح . صرفا اقدامات و قدم هایی است که در راستای رفع مشکلات خوزستان برداشته می شود. هیات اقتصادی و سیاسی خوزستان از زمان سفر به لهستان حتی یک ساعت برای استراحت وقت نداشتند و هر روز جلسات و نشست های مختلفی برگزار می شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار