مدیر کل ثبت احوال مازندران گفت: به اندازه کافی شناسنامه خام در اداره کل ثبت احوال مازندران موجود است و امکان تحویل یک‌روزه شناسنامه در استان فراهم است.
کد خبر: ۳۶۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸ 30 January 2017
 نوشهرآنلاین، علی رجبی در جمع خبرنگاران در نوشهر با بیان اینکه واجدین شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان 2 میلیون و 700 هزار نفر هستند، اظهار کرد: در سال جاری سهمیه استان 640 هزار نفر است که تاکنون 770 هزار نفر ثبت‌نام کردند.
 
وی افزود: 350 هزار نفر کارت ملی خود را تحویل نگرفتند که تا پایان سال ضمن اینکه در حال ثبت‌نام جدید هستیم، کارت‌های ثبت‌نامی گذشته را هم تحویل می‌دهیم تا در زمان انتخابات واجدین شرایط در استان مازندران مشکلی نداشته باشند.
 
مدیرکل ثبت احوال مازندران خاطرنشان کرد: در گذشته به سبب کمبود کارت، صدور کارت با تاخیر انجام می‌شد اما اکنون ظرف مدت یک‌ماه کارت ملی صادر می‌شود و تلاش داریم تا از سال آینده به روز شود.
 
وی با اشاره به اینکه همکاران ما در سراسر استان برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند و شناسنامه در دفاتر پیشخوان و ادارات پست آمادگی دارند، گفت: به اندازه کافی شناسنامه خام در اداره کل ثبت احوال مازندران موجود است و امکان تحویل یک‌روزه شناسامه در استان فراهم است.
 
رجبی همچنین با بیان اینکه در انتخابات سال آینده، ثبت‌احوال مازندران آمادگی کامل را دارد، اضافه کرد: استعلام‌ها سریعاً پاسخ داده می‌شود و اگر کسانی در روز انتخابات درباره شناسنامه یا کارت ملی مشکلی داشته باشد در آن روز تمامی ادارات ثبت احوال در سراسر استان باز است و پاسخگوی مردم خواهند بود.
 
وی درباره قابلیت اجرایی کارت‌های هوشمند در مازندران، بیان کرد: ثبت احوال این آمادگی را دارد و فقط نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی از کارتخوان استفاده کنند و از سال آینده این فرایند ابتدا از بانک‌ها شروع می‌شود.
 
مدیرکل ثبت احوال مازندران اظهار کرد: رشد جمعیت در مازندران 1.03 درصد است، در حالی که این رشد جمعیت درکشور 1.3 درصد است که به میزان 0.27 از حد نساب کشوری پایین‌تر هستیم.
 
وی یادآور شد: نرخ طلاق در مازندران در 10 ماه امسال 2.4 درصد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 0.7 درصد کاهش داشته و میزان مرگ و میر هم در 10 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته برابر است.
 
رجبی در پایان گفت: طبق آمار ولادت در 10 ماهه امسال، آمار متولدین نوزاد پسر بیشتر از دختر است و "زهرا" و "نازنین زهرا" میان نوزادان دختر و "ابوالفضل" هم میان نوزادان پسر فراوان‌ترین اسامی هستند که خانواده‌ها برای فرزندان خود انتخاب کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار