به مناسبت هفته ارتباطات مدیر عامل شرکت مخابرات استان یزد در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه های استان شرکت کرد و به سئوالات پاسخ داد.
کد خبر: ۳۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴ 20 May 2015
به گزارش تابناک یزد،  در این نشست مقوم ضمن تبریک هفته ارتباطات و روز جهانی مخابرات به بیان مختصری از گزارش عملکرد سال 93 و برنامه های پیش بینی شده سال جاری مخابرات استان یزد پرداخت و گفت : در حوزه تلفن ثابت بیش از 600 هزار تلفن ثابت نصب شده است که از این تعداد 510 هزار 900 شماره با ضریب نفوذ 3/48 درصد مشغول به کار است.
وی اظهار داشت :‌ با طرح همکدسازی که در سال گذشته در سراسر کشور اجرا شده است، هزینه تماس درون استانی برای مشترکان تلفن ثابت به ثابت هر دقیقه 30 ریال و هزینه تماس بین شهری ثابت به ثابت هر دقیقه 330 ریال محاسبه می گردد این در حالی است که هزینه هر دقیقه مکالمه تماس با سیم کارتهای دایمی تلفن همراه 570 ریال و مکالمه با سیم کارتهای اعتباری همراه اول 670 ریال می باشد.
مقوم در ادامه سخنانش در مورد ظرفیت تلفن همراه اعلام کرد: 1 میلیون و 99 هزار شماره تلفن همراه تحت پوشش 598 سامانه BTS و با ضریب نفوذ 6/103 درصد به متقاضیان واگذار شده که از این تعداد 300 هزار شماره تلفن دائمی و 799 هزار شماره تلفن اعتباری می باشد.
مقوم در این نشست به راه اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه (3G)‌ و (4G) اشاره کرد و افزود:‌در حال حاضر 52 سایت تلفن همراه 3G  در شهرهای یزد، اردکان و میبد، راه اندازی شده است.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان در بخش دیگری از سخنانش در حوزه دیتا گفت:‌ توسعه شبکه های دیتا و اینترنت با همکاری مخابرات استان و شرکتهای PAP در حال انجام است به طوری که در حال حاضر از 103 هزار و719 پورت اینترنت پرسرعت (ADSL)‌ منصوبه در استان ، 84 هزار و 27 پورت مشغول به کار است این در حالی است که 74 هزار پورت اینترنت پرسرعت نیز توسط شرکتهای خصوصی (PAP) در استان نصب شده است.
وی با اشاره به همکاری شرکت مخابرات استان با سازمانها و ادارات دولتی استان گفت : در حال حاضر یک هزار 23 شعبه بانک در استان به شبکه بانکداری الکترونیکی و 530 سازمان و نهادهای دولتی به شبکه دولت متصل هستند.
مقوم در ادامه سخنانش به وضعیت شبکه های فیبرنوری به طول 3 هزار و 715 کیلومتر اشاره کرد و افزود : از این تعداد یک هزار و 368 کیلومتر فیبرنوری شهری و 2 هزار347 کیلومتر فیبرنوری  بین شهری می باشد.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان در مورد ارتباطات روستایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 7/98 درصد جمعیت روستایی استان دارای تلفن خانگی و 5/95 درصد این جمعیت تحت پوشش تلفن همراه هستند.
مقوم گفت: از ابتدای سال 93 تا هفته ارتباطات سال جاری 210 پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر 363 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است که 54 پروژه آن با بیش از 58 میلیارد ریال سرمایه گذاری در هفته ارتباطات سال جاری افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .
در پایان خبرنگاران حاضر در این نشست سوالات مخابراتی خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند و مقوم به آنها پاسخ داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار