نشست صممی اصحاب رسانه با استاندار و معاونین
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دفاع از عملکرد دولت در سیاست خارجی گفت : در خصوص صدور نفت در حال کاهش مرتب صدور نفت بودیم و احتمال داشت به مرحله نفت در برابر غذا برسیم و باید گفت دولت در تحقق وعده های سیاست خارجی موفق بود.
کد خبر: ۳۷۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰ 31 January 2017
همزمان با آغاز دهه ی فجر ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد که روز 12 بهمن را با ادای احترام به شهدا با حضور در گلزار شهدای یاسوج آغاز و شرکت در مراسم زنگ انقلاب و با حضور در جمع خبرنگاران ، ادامه داد، در آخرین برنامه خود در سالروز ورود تاریخی امام ، به شبکه دنا رفت تا از دست آوردهای نظام اسلامی بگوید.
حضور در جمع اصحاب رسانه مهمترین برنامه سید موسی خادمی و معاونین وی در روز اول ایام الله دهه ی فجر بود که اهم وقت این دیدار به ارائه آمار و ارقامی از عملکردهای دولت تدبیر و امید اختصاص یافت ضمن اینکه آغاز برنامه با تلاوت قران با صوت زیبای معاون سیاسی استاندار یعنی دکتر فتاح محمدی همراه بود.
 
نقاط ضعف دولت روحانی و نقاط قوت احمدی نژاد / حمایت کامل از عملکرد دولت تدبیر و امید / اعتراض مجدد رسانه ها به انحصاری شدن اخبار حوزه ی استانداری + حواشی و تصاویر 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آغاز صحبت های خود به مظلومیت دولت اشاره کرد و گفت : این دولت واقعا مظلوم بود چرا که به علت گرفتاری بیش از حد در حوزه ی انجام کارها و رفع مشکلات کمترین اطلاع رسانی را داشت .
خادمی افزود : یکی از مظلومیت های این دولت ، مقایسه عملکرد دولت با وضعیت مطلوب و آرمانی است که اشتباه بزرگی است و باید عملکرد دولت را با قول هایی که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری داده شده است سنجید.
دکتر خادمی وعده های انتخاباتی دولت را در دو حوزه ی اقتصاد و سیاست خارجی دانست و افزود : دولت سیاست خارجی را به عنوان ابزاری برای رونق اقتصاد در نظر داشت چرا که در دنیای امروز نمی توان منزوی زندگی کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دفاع از عملکرد دولت در سیاست خارجی گفت : در خصوص صدور نفت در حال کاهش مرتب صدور نفت بودیم و احتمال داشت به مرحله نفت در برابر غذا برسیم و باید گفت دولت در تحقق وعده های سیاست خارجی موفق بود.
بالاترین مقام اجرایی استان در ادامه به موضوع دوم از وعده های رئیس جمهور پرداخت و افزود : دولت در مهمترین موضوع اقتصاد و بازار که بازگرداندن آرامش به بازار و اقتصاد است، موفق بود و در زمینه رشد اقتصادی با رساندن نرخ رشد اقتصادی به بالای 7 درصد کاملا موفق بوده است چرا که در محافل اقتصادی نرخ رشد بالای 5 درصد را خوب توصیف می کنند.
آمار و ارقام عمرانی و اقتصادی که خادمی ارائه کرد
دکتر موسی خادمی در ادامه صحبت هایش به ارائه آمار و ارقامی پرداخت .ضمن اینکه این آمار و ارقام را کلی عنان کرد و گفت : با توجه به تعدد کارهای صورت گرفته ارائه ریز فعالیت ها و کارهای انجام شده به وقت زیادی نیاز دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دهه فجر امسال 334 پروژه عمرانی و اقتصادی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود ، بیان کرد: از این تعداد 292 پروژه عمرانی و 42 پروژه اقتصادی است که 224 پروژه عمرانی افتتاحی و 68 پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد، همچنین 35 پروژه در بخش اقتصادی افتتاح خواهد شد.
این مسؤول تصریح کرد: ارزش پروژه‌های افتتاحی عمرانی 215 میلیارد تومان و پروژه‌های اقتصادی استان 49 میلیارد تومان است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد اعتبار پروژه‌های عمرانی کلنگ‌زنی 151 میلیارد و پروژه‌های اقتصادی 5 میلیارد تومان رایزنی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 334 پروژه‌های افتتاحی اعتبار 421 میلیارد تومان دارد، گفت: در سال 92 جمع کل اعتبارات ملی، نفت، ماده 180، ملی استانی 353 میلیارد تومان بوده که این رقم در سال جاری به 739 میلیارد تومان رسیده که شاهد رشد 100 درصدی اعتبارات استان هستیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اعتبارات استان در لایحه بودجه سال آینده از 739 میلیارد تومان به 858 میلیارد تومان ارتقا یافته است..
وی تصریح کرد: در استان برنامه چهار ساله تدوین کردیم که در سه سال اخیر 520 میلیارد تومان در حوزه راه‌ها هزینه شده است و در سایر حوزه‌ها اعتبارات خوبی هزینه شده است.
خادمی اشتغالزایی پروژه‌های افتتاحی در کهگیلویه و بویراحمد را 354 شغل عنوان کرد و گفت: از مجموع طرح‌های کلنگ‌زنی 559 شغل ایجاد می‌شود.
سوالات خبرنگاران و حواشی آن
در قسمت پایانی این نشست قرار بر سوال خبرنگاران بود که ابتدا 5 نفر اعلام شد که می توانند سوال بپرسند و بعد به 8 نفر و نهایتا هرکس سوالی داشت ، از خادمی پرسید.
یکی از خبرنگاران از استاندار پرسید که از نظر شما نقطه ضعف دولت روحانی و نقطه ی قوت دولت احمدی نژاد چه بود که استاندار گفت: مهمترین نقطه ی ضعف دولت روحانی مظلومیت در اطلاع رسانی عملکرد است اما در خصوص نقطه قوت دولت احمدی نژاد استاندار طفره رفت و پاسخ مشخصی نداد.
برخورد با رسانه های مرتبط با موضوع تغییر نام استان
با وجود تقاضای یکی از کارکنان روابط عمومی استانداری مبنی بر رعایت نوع سوالات به گونه ای که خبرنگاران در زمینه محتوای نشست که خدمات دولت بود ، سوال پرسیده شود ، یکی از خبرنگاران با اعتراض به شیوه اطلاع رسانی روابط عمومی استانداری در خصوص اعلام روز و ساعات جلسات خطاب به استاندار گفت: متاسفانه شیوه اطلاع رسانی حوزه ی روابط عمومی انحصاری شده است و با رسانه هایی که در خصوص تغییر نام استان فعالیت های رسانه ای پر حجمی داشتند برخورد شده است و من در این جلسه به عنوان میهمان ناخوانده هستم چرا که کسی مرا به این جلسه دعوت نکرده است.
 
استاندار هم در جواب این خبرنگار گفت : برخی جلسات موضوعات کارشناسی است و نیاز به حضور خبرنگاران نیست چرا که محتوای جلسات به گونه ایست که موضوعات فنی و چالشی است و نیازی به حضور خبرنگاران نیست اما جلسات عمومی باید با حضور تمام خبرنگارانی باشد که می خواهند چنین جلساتی را پوشش خبری دهند.
استخدام های فله ای و جواب های خادمی
یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص استخدام های فله ای پرسید که خادمی در این خصوص گفت:مشکل اشتغال در استان جدی است و من نمی‌خواهم از این استخدام‌ها در ادارات دفاع کنم و عمدتاً استخدام‌ها به شکل شرکتی و یا قراردادی است و رسمی نبوده و البته باید در جذب نیروهای شرکتی هم عدالت رعایت شود.
وی با بیان اینکه عدد استخدام‌های مطرح شده در رسانه‌ها خیلی بالا نیست، اظهار داشت: باید خدا را شکر کرد عده‌ای رفته‌اند سر کار و باید کاری شود که بقیه هم بروند سر کار.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد وفتی برای سیمان مارگون که بخش خصوصی است مردم اعتراض می‌کند و کمیته ویژه برای بکارگیری نیروها در این کارخانه تشکیل می‌دهیم، تصریح کرد: باید برای جذب نیروها در ادارات چارچوبی را رعایت کنیم.
خادمی تاکید کرد: به دنبال صدور یک بخشنامه هستیم که هر گونه جذب شرکتی، قراردادی و یا پیمانی یک فراخوان زده شود که حداقل اصولی در جذب نیروها رعایت شود.
دفاع از سازمان مدیریت
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اظهار کرد: سازمان مدیریت از سازمان‌های خوب کشور و مدیر آن فردی با سواد و همراه است و کارهایش را به خوبی دارد، انجام می‌دهد.
خادمی در ادامه تاکید کرد: کلیت کار در سازمان مدیریت خوب انجام می‌گیرد و البته هر سازمانی مشکلاتی دارد، اما در مجموع سازمان مدیریت جزء سازمان‌های خوب و پرکار است و مدیر آن هم از مدیران خوب و از سرمایه‌های آن است.
مدیرانی که در جلسات فقط چای می خورند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر کم تحرکی برخی از مدیران ستادی استانداری کهگیلویه و بویراحد و اینکه بیشتر به چای خوردن روی آوردن، اظهار داشت: قبول دارم برخی از مدیران کم تحرک هستند و به همین دلیل تغییر برخی از مدیران را در دستور کار داریم.
خادمی افزود: مدیران باید در موقعیت‌های مختلف از دولت حمایت کند و البته نباید حمایت‌های آنها به شکل باج‌خواهی باشد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار