نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: توجه به اصول تقوا و اخلاق در قضاوت کردن نسبت به افراد یک ضرورت است که عدم توجه و یا همراهی با خواسته های نامشروع، مشکلات و معضلاتی رابه دنبال دارد.
کد خبر: ۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۸ 09 February 2015
به گزارش ایرنا آیت الله اسدالله ایمانی یکشنبه در دیدار با کارکنان حفاظت اطلاعات سپاه فجر استان فارس در شیراز بیان کرد: هرچه مسوولیت حساس تر و سخت تر می شود رعایت اصول تقوا و مسایل اخلاقی نیز باید بیشتر شود زیرا ارائه یک گزارش و یا اطلاع ناقص به مدیر می تواند تاثیرات مخربی بر روحیه افراد و مجموعه داشته باشد.

وی افزود: پیامد عدم تشخیص صحیح و انتقال تصویر واقعی از مسایل در بخش های حفاظت و اطلاعات و بارزسی و نظارت، در تصمیم مدیر نمایان می شود که باعث می شود تصمیم گیری های دور از واقعیت و عدل و همراه با پشیمانی باشد.

ایمانی با بیان اینکه وجود بخش و نهادی برای حفظ افراد صالح و نیکو و جلوگیری از آلوده شدن افراد به اشتباه و ایجاد گرفتاری یک ضرورت است اظهارداشت: این وضعیت امروز نیز با وجود مجموعه های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات و در مجموعه نیروهای مسلح حفاظت اطلاعات؛ در نظام جمهوری اسلامی جاری است که موجب حرکت صحیح مجموعه های مربوط در مسیر اصلی خود می شود.

وی با اشاره به مسوولیت سخت کارکنان حفاظت اطلاعات در مجموعه های نیروهای مسلح اضافه کرد: دقت در شنیده ها و دیده ها و رعایت تقوا در کارها امری لازم و ضروری است زیرا اگر ارزیابی ها از یک کارمند مجموعه اشتباه و یا همراه با خواسته های نفسانی و شخصی همراه شود بازگو کننده حقیقت و واقعیت نخواهد بود و مدیر را در تصمیم گیری دچار لغزش و اشتباه می کند.

او ادامه داد: در حکومت پیامبران و پیشوایان دینی به ویژه در دوران زندگی سیاسی پیامبر اسلام(ص) و امیرالمومنین علی(ع)، مسئله بررسی و توجه و دقت به مجموعه دست اندرکاران و گردانندگان حکومت در ابعاد مختلف فکری، عملی، اخلاقی و مالی مورد توجه بوده است.

ایمانی عنوان کرد: رسیدگی و جست و جو در زندگی گردانندگان حکومت از مسایل بیان شده در اسلام است که در قرآن کریم و سیره حکومتی پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی(ع) نیز در این زمینه آیات و روایات و سخنانی آمده است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات والفجر هشت افزود: عملیات والفجر هشت یکی از عملیات های غرور آفرین رزمندگان استان فارس بوده است که در تاریخ پر افتخار هشت سال دفاع مقدس ثبت شده است.

وی گفت: وجود برنامه ریزی، دقت و اطلاعات صحیح و لازم در هر عرصه ای موفقیت را برای مردم ما به دنبال داشته است که عملیات والفجر هشت نیز یکی از عرصه های درخشش رزمندگان ما با بهره گیری از اطلاعات صحیح و برنامه ریزی مناسب بود.

ایمانی با اشاره به عدم توجه به برنامه ریزی در برخی از برنامه های بیان کرد: متاسفانه امروز در برخی از کارها به برنامه ریزی توجه کافی نشده و برخورد های تشکیلاتی صورت می گیرد که این یک ضعف است که باید رفع شود.

او اظهارداشت: برای موفقیت در برنامه ها باید تمام فعالیت ها بر اساس ساختار و برنامه ریزی دقیق و لازم دنبال شود تا به نتیجه مطلوب برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار