معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: بانک ژنتیک مجرمین حرفه ای برای اولین بار در کشور توسط پزشکی قانونی فارس ایجاد شده است.
کد خبر: ۳۷۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶ 02 February 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: بانک ژنتیک مجرمین حرفه ای برای اولین بار در کشور توسط پزشکی قانونی فارس ایجاد شده است.
احمد رحمانیان افزود: با تشکیل این بانک، شناسایی و کشف سرقت ها و جلوگیری از تکرار جرم توسط مجرمان حرفه ای و همچنین ناتوان سازی و منصرف کردن آنان کمک شایانی خواهد شد.
وی با بیان اینکه بانک جامع اطلاعات سارقان حرفه ای در محل پلیس آگاهی تشکیل شده است، گفت: با مدیریت قضایی پرونده های سرقت به عنف و اعمال سیاست های کیفری سخت گیرانه و همچنین کاهش فاصله وقوع، کشف و محاکمه این مجرمین، در شش ماهه اول امسال، شاهد کاهش 22 درصدی این نوع جرائم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بوده ایم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد: پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی با اجرای طرح های علمی و کارشناسی شده امکان پذیر و موفق تر خواهد بود.
وی با اشاره به تجارب و طرح های موفق استان فارس در پیشگیری از جرم بیان کرد: فارس به عنوان استان پیشرو در تهیه و تدوین طرحهای موفق در زمینه پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی تاکنون بیش از 30 طرح تهیه کرده که برخی از این طرح ها اجرا شده و تعدادی دیگر در حال اجرا است.
دبیر شورای پیشگیری از جرم استان فارس اضافه کرد: در تدوین این طرح ها بعد از شناخت اولویت های استان براساس شاخص های علمی و کاربردی، اثرات آن از نظر پیشگیری های اجتماعی، وضعی، قضایی و مبانی جرم شناختی و آسیب شناسی مورد پژوهش و تحقیقات میدانی قرار می گیرد و سپس باتوجه به مبانی قانونی و وظایف همه دستگاه های دولتی و غیردولتی مسئول، اقدامات عملی و بین بخشی انجام می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار