رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: اکثر واحد های صنعتی استان، مشکلاتشان در رابطه با منابع مالی و تعیین تکلیف با بانک ها است که 335 واحد به بانک ها معرفی و تاکنون حدود 113 واحد با 86میلیارد تومان انعقاد قرار داد کرده اند و 66 میلیارد تومان نیز به واحدها برای رفع مشکلاتشان پرداخت شده است.
کد خبر: ۳۷۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳ 05 February 2017

نادر میرشکار امروز صبح در نشستی مشترک به نماینده ولی فقیه و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: سیستان و بلوچستان استانی صنعتی نبوده و تجارت در آن برمبنای کشاورزی و دامداری شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه از قبل و بعد از انقلاب با آخرین پالایش تقریبا حدود1150 پروانه بهره برداری صادر شده تصریح کرد: از این تعداد حدود 10 واحد بالای 100 نفر اشتغال ایجاد کرده اند که همه آنها شامل صنایع شیلاتی، صنایع سیمان و مینوی شرق فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: از 1150 واحد 35 واحد برای 50 تا 100 نفر اشتغال ایجاد کرده اند که حدود 1100 واحد، واحدهای کارگاهی و صنایع کوچک هستند که از این تعداد 900 واحد کاملا فعال می‌باشند.

میرشکار عنوان کرد: سال گذشته 36واحد صنعتی کوچک پروانه بهره برداری گرفته اند که امسال تاکنون برای 65 واحد کوچک پروانه بهره برداری صادر شده است.

وی از برگشت 36 واحد باظرفیت حداقلی و سرمایه در گردش از طریق بانک ها به چرخه کامل تولید خبر داد و گفت: در برنامه رونق تولید و اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال تاکنون 22 واحد تعطیل راه اندازی شده و350 اشتغال جدید ایجاد کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در سایت بهینه یاب که برای رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی در سراسر کشور راه اندازی شده 452 واحد صنعتی از حوزه صنعت، معدن و تجارت و حوزه جهاد کشاورزی ثبت نام کرده اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار