قلم نویسندگان ایرانی در حال جهانی شدن است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آثار و قلم نویسندگان ایرانی به سرعت در حال جهانی شدن است، گفت : حضور مهمان های خارجی در آیین اهدای جایزه کتاب سال و جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی به این معنا است که دولت یازدهم بدنبال گسترش تعامل با اندیشه ورزان عرصه بین الملل است.
کد خبر: ۳۷۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 07 February 2017
به گزارش تابناك رضوي، سیدرضا صالحی امیری روز سه شنبه در آیین اهدای جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی و جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی این مطلب را عنوان کرد.
وی افزود: اصحاب فکر، اندیشه و قلم با دولت روحانی احساس هم نوایی، یگانگی، برادری و وحدت دارد که این سرمایه ای بزرگ برای دولت است.
صالحی امیری اظهار داشت: امروز در میان ما مهمانی گرانقدر حضور دارد که خود صاحب قلم و اندیشه است این حضور را که هرسال رییس جمهوری به دعوت اصحاب قلم پذیرا هستند، قدر می نهم. 
وی ادامه داد: آقای روحانی آشنا به منابع فقهی و اندیشه ایرانی و آگاه به اندیشه غرب است علاو ه بر این صاحب قلم است.
عضو کابینه تدبیر و امید اضافه کرد: در این دولت این احساس منزلت، کرامت و عزت ایجاد شد که اصحاب فکر و اندیشه با دولت یازدهم احساس یگانگی وحدت و برادری با دولت داشته باشند.
صالحی امیری بزرگ ترین علت این موفقیت را اعتماد سازی دانست و گفت: این سرمایه باید به طور مداوم پاس داشته شود.
وی ادامه داد: از گذشته های دور و قبل از ریاست جمهوری روحانی شهادت می دهم که وی همواره یک نکته کلی را متذکر می شد و آن این بود که باید به اصحاب قلم واندیشه اعتماد و سخت گیری های بی مورد را رها کرد.
** 65 هزار کتاب امسال مجوز نشر گرفته اند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از مجموعه 65 اثری که امسال مجوز نشر گرفته، حدود 14 هزار ترجمه است، بیش از 50 اثر داخلی است که 45 هزار عنوان آن چاپ اولی است.
به گفته صالحی امیری، تعداد بسیار ناچیزی در مسیر ممیزی قرار گرفته اند که قابل ذکر نیست، کمتر از سه هزار نیز نیاز به ممیزی دارد که تصمیم گرفیتم از این پس از طریق مذاکره برای اصلاح خطوط قرمز اقدام شود ...
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار