کارشناس مسؤول معاونت برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: غرفه‌ای در بوستان آزادی ایجاد کرده و با کمک همیاران سلامت قلیان نکشیدن را در این بوستان ترویج می‌کنیم.
کد خبر: ۳۷۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷ 07 February 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: شهین امانت بعدازظهر امروز در همایش «بوستان بدون قلیان» در بوستان آزادی اظهار داشت: غرفه‌ای در بوستان آزادی ایجاد کرده و با کمک همیاران سلامت قلیان نکشیدن را در این بوستان ترویج می‌کنیم.

وی افزود: از آذرماه امسال با آموزش تعدادی از دانشجویان بهداشت محیط و با همکاری مدیریت فضای سبز و امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری شیراز، به دنبال ایجاد یک غرفه در بوستان آزادی بودیم که این امر امروز محقق شد و همیاران سلامت در این غرفه‌ها با قدم زدن در بوستان و رفتن در میان مردم و آن دسته از کسانی که قلیان مصرف می‌کنند، تبعات مصرف توتون و تنباکو را به آن‌ها آموزش می‌دهند.

امانت ادامه داد: همیاران سلامت ما در برخورد با مردم سعی خواهند کرد که بیشتر آن‌ها را با زیان‌های قلیان آشنا کنند و در این راستا هدایایی نیز در نظر گرفته شده که به افراد اهدا می‌شود.

در ادامه این همایش مدیر آموزش روحانیان نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در سخنانی اظهار داشت: امروز انسان‌ها قیمت تمام کالاها را می‌دانند اما از قیمت خود غافل هستند و اینکه می‌بینیم عده‌ای با مواد مخدر و مشابه آن به بدن خود زیان می‌رسانند نیز به همین دلیل است.

حجت‌الاسلام حجت‌الله نوایی افزود: برای از بین بردن نادانی‌ها باید آموزش‌ها را بیشتر کرده و مهارت‌های اجتماعی را به مردم یاد دهیم، برای نمونه افرادی هستند که با استفاده از مواد مخدر ادعای آرامش می‌کنند، درصورتی‌که نمی‌دانند این آرامش کاذب حاصل اختلال در مرکز اعصاب آن‌ها است.

وی ادامه داد: امروز با توجه به آمارهای موجود تنها 600 هزار نفر براثر استنشاق مواد دخانی جان خود را از دست می‌دهند و این نشان می‌دهد که حتی در کنار افراد معتاد بودن نیز خطرناک است چه برسد به اینکه خود فرد مصرف‌کننده مواد نیز باشد.

نوایی تصریح کرد: برای ترک مواد دخانی باید به افراد آموزش دهیم و از تبعات مصرف مواد مخدر آن‌ها را باخبر سازیم که شوربختانه عده‌ای بااینکه از زیان‌های این مواد آگاه هستند اما بازهم دست از آن برنداشته و به مصرف ادامه می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
باید مثل زمان احمدی نژاد ممنوعش کنند. تو اون مدت خیلی چهره پارک ها و بوستان ها خوب شده بود.
الان کوچک و بزرگ و زن و مرد در حال قلیان کشیدن هستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار