شبستری ضریب امنیتی استان را بالاترین ضریب امنیتی کشور دانست که در دو سال گذشته رتبه برتر کشور را بدست آورده است.
کد خبر: ۳۷۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹ 08 February 2017
به گزارش تابناک تبریز،وضعیت کارخانجات تولیدی استان هرچند بنا به دلایل متعددی مانند تحریم های خارجی و نیز سوء تدبیری در دولت های گذشته در وضعیت مناسبی قرار ندارد اما در این سه سال و نیمی  که مدیران دولت جدید بر اریکه قدرت تکیه زده اند  نیز رضایت خاطری از سوی اصحاب صنعت و تجارت ابراز نمی گردد. شاهد این ماجرا هم میزان تجمعات کارگری هم در مقابل استانداری و هم داخل شرکت ها و مراکز تولیدی است و هم جمیع نکته نظرات کارشناسان امر گویای این مساله است.
شبستری معاون امنیتی سیاسی استانداری می گوید:  ((مشکلات 36واحد تولیدی به صورت کاملا ریز و 27 واحد نیز به صورت بحرانی بررسی شدند)). البته این بررسی ها به معنای رفع همه مشکلات این واحدها نیست چراکه همه اختیارات نیز در دست مبادی دولتی قرار ندارد.
وی اظهار کرد: مشکلات این واحدها ناشی از واگذاری های اصل 44 دردولت قبلی بود که به دلیل نوع واگذاری و یا عدم اهلیت و یا بدهی های معوقه واحد ها به دستگاه های مختلف و سیستم بانکی بوجود آمده بود.
عودت ماشین آلات تراکتور
شبستری ادامه میدهد: از جمله واحدهای مشکل دار، شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتور سازی بود که به فرد نااهل واگذار شده بود و مشکلات عدیده ای برای شرکت و 300 نفر کارگر آن واحد بوجود آمده بود.
به نقل از خبرگزاری رسمی دولت، معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: با همکاری دستگاه قضایی توانستیم واگذاری را فسخ کنیم و اکنون این شرکت به چرخه تولید بازگشته است.
به گفته وی شرکت های کادرسازی، ریخته گری تراکتور سازی و فولاد آذربایجان نیز دچار مشکل شده بودند که مشکلات این واحدهای تولیدی برطرف شده است.
 
شبستری خاطرنشان کرد: طرح توسعه فولاد آذربایجان نیز جزو 30 طرح اقتصاد مقاومتی کشور است و به زودی فاز احیای آن به کار می افتد و برای 250 نفر اشتغال ایجاد می شود.
 
وی افزود: دستگاه های مختلف دولتی اعم از تأمین اجتماعی، اداره کل امور مالیاتی، کار، برق و گاز همکاری بسیاری خوبی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی داشته اند
بلبرینگ شازی در راه واگذاری
معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات شرکت بلبرینگ سازی نیز گفت: تمامی دستگاه های دولتی، اطلاعاتی، انتظامی و امنیتی برای رفع تنش بوجود امده در این شرکت بسیج شده اند و بزودی واگذار می‌شود.
وی با بیان اینکه در سه سال گذشته 80 جلسه شورای تامین استان برگزار شده است، اظهار کرد: امنیت شرط اول توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذاری است.
رتبه امنیتی استان ما : 1
شبستری ضریب امنیتی استان را بالاترین ضریب امنیتی کشور دانست که در دو سال گذشته رتبه برتر کشور را بدست آورده است.
وی افزود: در سال گذشته حدود شش هزار اتباع خارجی که قصد خروج از مرزهای کشور را به صورت قاچاق داشته اند، در این استان شناسایی و دستگیر شدند.
معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه در سه سال گذشته هیچ مشکل امنیتی بحران زا در آذربایجان ‌شرقی وجود نداشته است، گفت: در بحث قاچاق کالا نیز در سال 1392 کالای قاچاق به ارزش 23 میلیارد ریال و در سال گذشته نیز به ارزش 38 میلیارد کشف و ضبط شده است.
وی یادآوری کرد: در 9 ماهه سال جاری نیز ارزش ریالی محموله های قاچاق کشف شده 38 میلیارد ریال است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :