رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بیکاری و نبود اشتغال بزرگ‌ترین چالش پیش روی استان فارس به‌ویژه شهرستان شیراز است که نیاز به چاره‌اندیشی جدی دارد.
کد خبر: ۳۷۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶ 09 February 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: غلام‌مهدی حقدل بعدازظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از تقاطع غیرهم‌سطح شهدای پودونک (سرداران - تخت جمشید) که وزیر دادگستری، استاندار فارس و دیگر مقامات محلی و استانی در آن حضور داشتند در سخنانی با اشاره به این‌که بیکاری و نبود اشتغال بزرگ‌ترین چالش پیش روی استان فارس به‌ویژه شهرستان شیراز است که نیاز به چاره‌اندیشی جدی دارد اظهار داشت: استفاده نادرست از مصرف آب و تولید محصولات کشاورزی، کاهش 400 متری عمق چاه‌های کشاورزی و خشک‌سالی مهم‌ترین معضل پیش روی این استان به‌ویژه شهر شیراز است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل حاشیه‌نشینی و مهاجرت روستائیان به شهرها به دلیل خشک‌سالی است و برای برون‌رفت از این معضل دولت باید بسته‌های تشویقی برای ماندن آنان در روستاها را ارائه دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: با تلاش 21 نفر از اعضای شورای شهر و شهرداری شیراز میزان فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و شهرسازی که در این شهر انجام ‌شده به‌اندازه کارهای عمرانی 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در شیراز است.

حقدل بیان داشت: درعین‌حال رکود اقتصادی و تحریم‌ها با تدابیر شورا و شهرداری، شیراز رتبه دوم درآمدی را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: در استان فارس چهار دریاچه به دلیل کاهش بارندگی‌های چند سال اخیر خشک‌شده و اطلاع‌رسانی از این وضعیت به‌اندازه دریاچه ارومیه به آگاهی دولتمردان نرسیده که مشکل اقتصادی بسیاری را در این استان به وجود آورده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به انتخابات پیش‌رو و این‌که عده‌ای درصدد تخریب این شورا هستند، افزود: برگزاری انتخابات باید در چارچوب قانون و مرجع رسیدگی به آن قوای چهارگانه باشد تا انتخاباتی آزاد و آرام در کلان‌شهر شیراز برگزار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار