مدیرکل گمرک استان فارس از صادرات بیش از ۷ میلیون دلار کالا از گمرکات این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳ 22 May 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:سکینه سیاحی، در مورد عملکرد صادرات گمرکات استان فارس در سال 94 اظهار داشت: صادرات فارس امسال 7 میلیون و 973 هزار و 382 دلار بوده که از نظر ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد کاهش داشته و از نظر وزنی 10 هزار و 964 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 69 درصد کاهش داشته است.

وی ارزش ریالی صادرات امسال گمرکات استان فارس را 222 میلیون و 199 هزار ریال عنوان و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 345 فقره اظهارنامه صادراتی در گمرکات استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک استان فارس افزود: امسال تعداد کشورهایی که از طریق گمرک استان فارس کالا برای آنها صادر شده 10 کشور بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 56 درصد تغییر داشته است.

وی از رشد 52 درصدی تعداد اقلام صادراتی استان فارس خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 44 قلم کالای صادراتی به کشورهای دیگر صادر شده است.

سیاحی از کاهش واردات کالا نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: امسال استان فارس در بحث واردات از نظر وزنی 1 درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری 65 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک استان فارس با بیان اینکه ارزش دلاری واردات امسال گمرکات استان فارس 4 میلیون و 91 هزار دلار بوده است گفت: ارزش ریالی این کالاها 115 میلیارد و 116 میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین واردات استان از کشورهای چین، هند، آلمان، افغانستان، پاکستان، ایالات متحده آمریکا، ترکیه، امارات متحده عربی، تایلند و جمهوری کره بوده است عنوان کرد: تعداد اظهار نامه وارداتی که در گمرگات استان فارس صادر شده 62 فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد رشد داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار