حوادث پیش امده برای آزاد راه خرم زال می تواند جامعه را مجاب کند که افراد باید در برابر اعمال ماتأخر خود نیز پاسخگو باشند.
کد خبر: ۳۷۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴ 14 February 2017
خبرنگار خبرگزاری تابناک:
حدود دو هفته پیش از مسیر به اصطلاح " آزاد راه خرم زال" عبور کردم و امروز خوشحالم که سالم و زنده در کنار خانواده از فتح زاگرس می نویسم.
درست آبان ماه سال 1389 بود که خبر افتتاح آزاد راه خرم زال  توسط رئیس جمهور وقت؛ موجی از شادی و اضطراب را در جامعه ایجاد کرد. گروهی بر مزیت های آن انگشت می گذاشتند و گروهی دیگر آنرا به باد انتقاد گرفتند. توجیحات اقتصادی؛ فنی و علمی در برابر انتقادهای اقتصادی، فنی و زیست محیطی مانند خروج پلدختر از مسیر ترانزیتی؛ هیچ کدام مانعی در پیش روی آزاد راه نبودند.
تجربه ی چند باره ی عبور از این مسیر در فصول مختلف سال صرفا مرا به تحسین نخستین بار عبور از زاگرس وا می دارد و آن نیز درست به اولین سال بهره برداری از این پروژه ی عظیم برمی گردد. انگار این یک سنت دیرینه در اقتصاد ماست؛ هر چیزی که تولید می شود و یا ساخته می گردد همان "تیپ" اولش تمام مواهب دلخواه را دارد و کم کم ملزومات حیات آن به فراموشی سپرده می شود گویی که همان اولی نیز اولی نبوده است.
خرم زال در طول این چند سال بارها شاهد مسدود شدن بوده است به گونه ای که در 22 آذر سال 1392؛ در روزهای 13 فروردین؛ 11 آبان  سال 1393؛ در روزهای 26 و 28 فروردین سال 1394 و امسال نیز در 12 آذر و 22 بهمن برای چندمین بار شاهد ریزش کوه و بارش باران و مسدود شدن جاده بوده است. دیگر آنکه حرکت بر روی آسفالت آزاد راه با طول موج های مختلف و چاله های کم و بیش متنوع نیز خالی از لطف نیست. 
اما مقصر چه کسی یا کسانی هستند و چاره این کار در چیست..آنانی که از آزاد راه خرم زال بهره برداری های خود را می کنند و یا نموده اند امروز نیز باید به همان نسبت پاسخگو باشند. مدیریت امروز و مدیریت دیروز؛ سیاست گذاران و مجریان پیشین و پیمان کار طرح و متولیان امروز باید خود را در برابر مردم و حوادث پیش آمده پاسخگو بدانند. مدیران امروز و متولیان امور؛ اکنون در دسترس بوده و قابل نقد هستند. اما خلاء پاسخگویی و مصونیت ناشی از گذر زمان؛ مدیران گذشته را همیشه در برابر اعمال ماتأخرشان ایمن می نماید. 
استاندار به عنوان عالی ترین مقام اجرایی استان به نظر بهترین گزینه برای گردهم آوری دست اندرکاران ساخت، نگهداری و ترمیم آزاد راه باشد تا شاید علاوه بر چاره اندیشی مناسب؛ سنتی حسنه پایه گذاری شود و مدیران نظام جمهوری اسلامی هرگز اعمال خود را مشمول گذر زمان ندانند و خود را همیشه در پیشگاه ملت آماده ی پاسخگویی بدانند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار