نویسنده برجسته ادبیات پایداری کشور با بیان اینکه نباید امید را در ادبیات از دست دهیم، گفت: مقاومت مردان مدیون استقامت زنان در پشت جبهه‌هاست به طوری که صدام از مادران ایران شکست خورد نه از سلاح‌های ما.
کد خبر: ۳۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 24 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرتضی سرهنگی عصر امروز در نشست تخصصی ادبیات پایداری که در محل حوزه هنری اردبیل برگزار شد، با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر به بیان خاطراتی از دوران جنگ پرداخت.

وی با بیان اینکه جنگ چیزهای زیادی را از بین می‌برد، گفت: جنگ علاوه بر نابودی چیزهای زیادی را هم به وجود آورده و یا تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این نویسنده برجسته به تأثیر جنگ بر ادبیات کشورها اشاره کرد و افزود: یکی از چیزهایی که به شدت تحت تأثیر جنگ قرار می‌گیرد، ادبیات است.

سرهنگی تصریح کرد: مردم عادی بودند که در هشت سال دفاع مقدس حضور مؤثر داشتند به همین منظور معتقدم که نباید امید را در ادبیات از دست دهیم، همچنین 36 هزار دانش‌آموز شهید داریم که با سنی زیر 16 سال با کلاژ، کتونی و چفیه به جنگ رفتند.

وی به مصاحبه خود با یکی از فرماندهان عراقی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از افسران عراقی می‌گفت در مدت زمانی که در خرمشهر بودیم از ترس بچه‌های ایرانی نتوانستیم یک شب راحت بخوابیم به طوری که «ایرانی‌ها آمدند»، جمله‌ای بود که فرماندهان اعلام کرده بودند هر کس پشت خاکریز آن را فریاد بزند، اعدامش می‌کنیم.

این نویسنده ادبیات پایداری کشور به نقش بانوان در زمان جنگ اشاره کرد و گفت: زمانی که جنگ طولانی می‌شود مقاومت مردان مدیون استقامت زنان در پشت جبهه‌هاست.

وی بیان کرد: مادران بودند که در جنگ ایستادند به طوری که صدام از مادران ایران شکست خورد نه از سلاح‌های ما، مادرانی که ساک فرزندان خود را می‌بستند و آنها را تشویق به حضور در جبهه‌ها و دفاع از وطن می‌کردند.

سرهنگی اضافه کرد: این ادبیات به قیمت گران به دست ما آمده و به همان نسبت هم باید از آن نگهداری کنیم.

گفتنی است، مرتضی سرهنگی نویسنده و پژوهشگر ادبیات پایداری ده‌ها عنوان کتاب در کارنامه نشر خود دارد.

مدیریت دفتر ادبیات و هنر مقاومت و مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری، انتخاب به عنوان چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در سال گذشته، راه‌اندازی دو هفته‌نامه کمان نشریه تخصصی ادبیات پایداری، سردبیری آن، کارشناسی و نظارت بر آثار منتشره شده دفتر ادبیات و هنر مقاومت و... از جمله موفقیت‌ها و فعالیت‌های این نویسنده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار