هشدار بازرسی اصناف به تولیدکنندگان؛
تابناک: مدیربازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان اینکه اگر به داد گز اصفهان نرسیم، گز بلداجی جایگزین آن خواهد شد و این در حالی که اغلب کم فروشی‌ها و عدم تطابق وزن واقعی گز با روی کارتن از گزبلداجی است.
کد خبر: ۳۸۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 27 February 2017
به گزارش خبرنگار تابناک، جواد محمدی فشارکی با بیان اینکه در دو حوزه گز اصفهان و صنایع دستی اصفهان بسیار حساسیم و اگر دیر بجنبیم مثل پشمک و باقلوای یزد که تبریز جایگزین آن شده است، دیگر شهرستان‌ها جایگزین اصفهان خواهند شد، ادامه داد : بیشترین نگرانی ما از بحث تقلباتی که روی گز انجام می‌گیرد که به شدت با آن برخورد می کنیم به طوری که بین ۳۰ تا ۴۰ واحد صنفی گز فروشی را پلمب کردیم و گزهای تقلبی تولید شده را به ارزش ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان جمع آوری کردیم.
 
وی با بیان اینکه کم فروشی و عدم تطابق وزن واقعی گز با وزنی که روی کارتن زدند را بیشتر در گز بلداجی شاهدیم، اعلام کرد: در همین راستا دو غرفه گز بلداجی را تعطیل کردیم.
 
محمدی با بیان اینکه فروش گز زیر ۱۸ درصد را ممنوع کردیم، ادامه داد:  در میدان امام اصفهان به صورت ویژه بازرسین را از قبل از آغاز سال جدید تا ایام نوروز مستقر کردیم که هر گونه تخلف یا گران فروشی یا کم فروشی در حوزه صنایع دستی و گز را به شدت برخورد می کنیم.
 
وی بیان داشت: با هر گونه تغییر کاربری که طی سال های گذشته در اطراف میدان امام در ماه پایانس سال شاهد بودیم به جد برخورد می شود که سال گذشته ۴۰ واحد صنفی تغییر کاربردی دادند که همه پلمب شدند.
 
وی سال گذشته آمار قاچاق میو در میدان بسیار زیاد است که امسال هفت بازرس را در میدان مستقر کردیم و افزود: راه قاچاق امسال تغییر کرد و شاهد بودیم که میوه ها را در سردخانه ها نگهداری می کردند و به جای عرضه در میدان میوه و تره بار در سطح عرضه به شکل چند کارتن به مغازه دارها می فروختند که امسال بازرسینی را هم در سردخانه های انبارهای میوه قرار دادیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار