فرماندار قم خبر داد؛
فرماندار قم از فعالیت بیش از ۴۰ هزار واحد خدماتی در قم خبر داد و اجرای طرح لباس هماهنگ دانش آموزان را فرصتی برای ۲۰۰ هزار فرد فعال در این عرصه دانست.
کد خبر: ۳۸۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲ 01 March 2017
به گزارش تابناک قم، رضا سیار در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اجرای طرح لباس هماهنگ دانش آموزان را یک اقدام ارزنده خواند و اظهار کرد: اجرای طرح لباس هماهنگ علاوه بر آراستگی  دانش آموزان و به همراه داشتن نظم در منظر شهری، یک اقدام فرهنگی نیز هست.

فرماندارقم تامین لباس هماهنگ مدارس را فرصتی برای واحد های تولیدی و خدماتی استان هم برشمرد و افزود: بیش از ۴۰ هزار واحد خدماتی در سطح شهرستان قم  داریم، که این یعنی ۲۰۰ هزار نفر یا یک ششم جمعیت در این زمینه اشتغال دارند که باید منافع آنها در نظر گرفته شود و به همین منظور باید در فروش محصولات و لباس مرتبط مدارس منعطف تر عمل کرد.

 وی نظارت و ترتیب زمانی و  تحویل کار به دست خانواده هارا  مهم تلقی کرد و افزود: اداره کل صنعت معدن تجارت و اتحادیه مربوط صنف خیاطان می توانند مسئولیت این فرایند را برعهده بگیرند و در تمام مراحل تحت نظارت آموزش و پرورش به تامین نیاز لباس مدارس  اقدام کنند.

فرماندار قم بر ظرفیت‌های تولیدی استان قم اشاره کرد و گفت: در استان قم تولید کنندگان کل بسیاری فعال هستند، تنها در شهر کهک بیش از ۵۰ کارگاه  تولیدی لباس وجود دارد که بیش از ۵۰ نفر در هر کدام از این واحد ها مشغول هستند که حتی ۲درصد از تولیدات این کارگاه ها هم به  شهر قم نمی آید و می توان از ظرفیت این کارگاه ها برای تامین لباس مدارس استفاده کرد.

سیار افزود:در این کارگاه ها از مجهزترین قیچی های برش و چرخ های چند کاره استفاده می شود و با کیفیت بسیار بالا و انواع و اقسام لباس را با بالاترین کیفیت تولید کرده و در استان های مختلف عرضه می کنند.

فرماندار قم با اشاره به اینکه  کارنظارتی  در تامین لباس دانش آموزان را باید به صنف و اتحادیه مربوطه  با کارفرمایی آموزش و پرورش سپرد، اظهار کرد: با واگذاری این طرح به بخش خصوصی می‌توان سختی های نظارت را  از دوش آموزش و پرورش برداشت، مدیریت مدارس استان کار بزرگی است که آموزش و پرورش خود را نباید در این رابطه درگیر کند.

وی  ادامه داد: همه مراحل کار از رصد انتخاب کارخانه تا  دوخت و عرضه به بخش خصوصی واگذار شود و بخش خصوصی درصد این نظارت خود را از محصول بگیرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار