امروز مردم ولایت‌مدار و حسینی استان اردبیل درغم مادر قطب دو عالم حضرت زهرا (س ) به سوگ و ماتم نشستند.
کد خبر: ۳۸۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 02 March 2017
به گزارش تابناک اردبیل، امروز کوچه‌ها و خیابان‌های هر شهر رو روستا که‌ می رویم پرچم‌های برافراشته با نام هیأت‌های مذهبی را که‌ با نام یادواره حضرت فاطمه زهرا (س ) برافراشته‌اند دیده می‌شود.

امروز روز شهادت آن بانوی که فرزندانش شهادت را از او الگو گرفتند فرزندانی که‌ همچون خود مظلومانه در راه اسلام و در راه برافراشته شدن پرچم دین مبین اسلام و قرآن به شهادت رسیدند.

 

فرزندانی همچون حضرت زینب (س) که‌ لقب ام‌المصائب را با آن همه دردها و مصیبت‌های که‌ بعداز شهادت مادرش دشمنان  بر او و خانواده‌اش تحمیل کردند امام حسین (ع ) که‌ مظلومانه در راه خدا در کنار72  از یارانش به شهادت رساندند و امام حسن المجتبی (ع) که‌ با زهر قلب نازنین‌اش بی‌رحمانه پاره پاره کرند و در اسلام به شهادت رساندند و این درسی بزرگ بود از مادرشان درسی که‌ از مکتب رسول گرامی صلوات الله علیه به ارث بردند و آموختند.

آری امروز در مساجد، حسینیه‌ها، هیأت‌های مذهبی و روضه‌خوانی‌های که‌ با حضور بانوان در خانه‌هایشان به سوگ وعزادراری این بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام نشستند.

 برگزاری منبرها با حضور سخنرانان کشوری با عنوان یاس کبود در امامزادگان و بقاع متبرکه سطح استان از جمله برنامه‌های است که‌ امروز در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س ) در استان اردبیل برگزار می‌شود.

پختن نذری‌ها در مراسمات روضه‌خوانی، عزاداری‌ها و توزیع نذری‌ها دربین عزاداری‌ها ازجمله سنت‌های حسنه مردم شریف و حسینی استان اردبیل است که‌ در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س ) در جای جای استان انجام می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امروز وقتی از کنار کوچه‌ای رد می‌شدم صدای روضه این را شنیدم که‌ از داخل خانه‌ای که به سوگ وعزادراری حضرت فاطمه زهرا (س) نشسته بودند و روضه‌خوان این شعر را با سوز خواصی می‌خواند «بی تو علی تا به سحر می‌سوزد، شمع می‌میرد و او بار دگر می‌سوزد، یک نفر مثل درختان سپیدار بلند، در خیالش همه شب بین دو در می‌سوزد».

یادواره پنج شهید والامقام دوران دفاع مقدس روستای پارچین از توابع بخش کورائیم و شهدای مدافع حرم با حضور اقشارمختلف مردم در محل مسجد جامع این روستا برگزار شد.

دراین مراسم از روحانیون مستقر در بخش کورائیم با اشاره به رشادت‌ها و دلیری‌های شهدا افزود: امنیت وآسایش کنونی جامعه را مدیون خون شهدا هستیم.

حجت‌الاسلام ایوب نصیری افزود: ماباید ادامه دهنده راه وسیره شهدا باشیم و انقلاب را با حمایت از رهبری و آرمان‌های آن پیروی کنیم تا به دست صاحبش حضرت مهدی(عج) بسپاریم.

 باهمت خیرین شهرستان نیربه مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت فاطمه زهرا 2 هزار نفر از عزاداران وسوگواران آن بانوی بزگوار در محل مسجدجنت سرای شهر نیر اطعام شدند مراسم اطعام همه ساله درروز شهادت بانوی دوگیتی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار