رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در 10 ماه نخست امسال رشد چهار درصدی صادرات استان قم را نسبت به مدت مشابه سال 94 شاهد بودیم.
کد خبر: ۳۸۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳ 04 March 2017
به گزارش تابناک قم، احمد ذاکری با اشاره به وضعیت صادرات استان اظهار کرد: در ابتدای سال رشد صادرات استان قم نسبت به مدت مشابه سال گذشته منفی بود، اما از ماه آذر روند رشد مثبت صادرات استان آغاز شد و در 10 ماه نخست امسال رشد چهار درصدی صادرات استان قم را نسبت به مدت مشابه سال 94 شاهد بودیم.

وی ادامه داد: زمانی می‌توانیم صادرات کالا به خارج از کشور داشته باشیم که بخش تولید فعال باشد، امسال تزریق تسهیلات از سوی بانک‌ها به واحدهای تولیدی استان قم را در قالب طرح رونق تولید صورت گرفت که این تزریق تسهیلات موجب ایجاد رونق در واحدهای تولیدی استان شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: رفت و آمد هیأت‌های تجاری به استان در افزایش صادرات استان قم بی تاثیر نبوده است. یکی از راه‌ها برای افزایش صادرات استان قم حضور تولیدکنندگان استان در نمایشگاه‌های بین المللی است و بستر این کار را باید دولت ایجاد کند.

ذاکری با اشاره به ضرورت کمک دولت به تولیدکنندگان اظهار کرد: دولت باید بخشی از هزینه‌های شرکت تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های بین المللی را به عنوان یارانه پرداخت کند، البته این مساله در بسته حمایتی سازمان توسعه تجارت دیده شده است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان استان قم در ابتدای سال 96 در یک نمایشگاه تجاری در شهر نجف عراق حضور پیدا خواهند کرد ادامه داد: پیگیر پروژه احداث نمایشگاه فرش استان قم هستیم و این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. نمایشگاه فرش استان قم نیاز به امکانات زیربنایی همچون آب، برق و راه دسترسی دارد و پیگیر تکمیل این پروژه هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: ایده احداث نمایشگاه فرش استان در سفر رهبر معظم انقلاب به شهر قم مطرح و بیشتر منابع مالی صرف شده در این پروژه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به قم تامین شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار