رییس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با اشاره به چهارساله شدن رکود بازار مسکن، گفت: بازار مسکن به گره کوری تبدیل شده که مگر خدا آن را باز کند.
کد خبر: ۳۸۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 05 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،محسن ملکی ، با بیان اینکه تقاضای فروش خانه بسیار زیاد است، گفت: این در حالی است که از آن طرف تقاضایی برای خرید مسکن عملا وجود ندارد و تنها افرادی که پولی دستشان رسیده می‌خواهند خانه خود را 100 متر بزرگتر کنند و یا افرادی که در خرج زندگی مانده‌اند و می خواهند خانه بزرگ خود را بفروشند و خانه کوچکتر بخرند خریدار این روزهای بازار مسکن هستند. 

ملکی با بیان اینکه رکود مسکن برای چهارمین سال متوالی است که ادامه دارد گفت: تنها رکود بازار مسکن نیست و در کنار آن رکود کارخانه‌های تولید مصالح ساختمانی، بازار کار کارگردان و مهندسان ساختمان را نیز شاهد هستیم. 

وی افزود: تمامی کارخانه‌های تولید گچ، آهن، آهک، سیمان، میله گرد، شیرآلات، پنجره، کابل برق و سایر مصالح ساختمانی هم اکنون با رکود بازار مسکن دچار رکود شده‌اند و بسیاری عوامل اجرایی ساخت مسکن از جمله قشر عظیم کارگران ساختمانی نیز عملا بیکار شده‌اند. 

رییس اتحادیه مشاورین املاک با اشاره به رونق بازار مسکن مهر در سالهای گذشته، گفت: همان سالها بسیاری افراد با فکر اینکه مسکن مهر دائمی است و ساخت مسکن در کشور ادامه می‌یابد شروع به ایجاد کارخانه‌های مصالح ساختمانی کردند. 

وی افزود: اما با تغییر دولت و توقف پروژه‌های مسکن مهر، تمام کارخانه‌های مصالح ساختمانی با رکود مواجه شدند و بسیاری از آنها همین حالا پولی برای پرداخت اقساط وام‌های خود ندارند. 

ملکی تصریح کرد: بنگاه‌های معاملات ملکی نیز همپای همه کارخانه‌ها و کارگران ساختمانی دچار رکود شده‌اند. 

رییس اتحادیه مشاورین املاک افزود: این رکود عمیق در حالی است که افزایش قیمت عجیب مصالح ساختمانی و دستمزد کارگران و استادکاران ساختمانی را نیز شاهد هستیم. 

وی افزود: در حال حاضر قیمت دستمزد سنگ کار ساختمان از 10 تا 20 هزار تومان چند سال پیش به 120 هزار تومان نیز رسیده و برای نمای فلزی ساختمان این میزان تا متری 200 هزار تومان هم رسیده است. 

وی تصریح کرد: متاسفانه از ابتدا برنامه‌ریزی و نظارت دقیقی برای ساماندهی بازار مسکن صورت نگرفت و عملا هم در حال حاضر بازار مسکن به حال خود رها شده است. 

ملکی در خصوص راهکار خروج بازار مسکن از رکود گفت: این امر قطعا نیازمند کار کارشناسی علمی و دقیق است. 

رییس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه در خصوص افزایش میزان وام مسکن جهت خروج بازار مسکن از رکود، گفت: در این زمینه باید چند نکته را مدنظر داشت که اولا این وام کمتر به افراد عادی و عمدتا به نورچشمی‌ها داده می‌شود. 

وی افزود: در ثانی با وام 100 میلیونی مگر می‌شود خانه خرید، چند متر خانه مگر می‌شود با این وام خریداری کرد و از طرف دیگر چه کسی قادر به بازپرداخت این وام سنگین هست آن هم با سود بالا و قطعا یک زوج جوان و خانوارهای طبقه متوسط جامعه توان بازپرداخت این وام سنگین و اقساط آن را ندارند. 

ملکی رکود بازار مسکن را به سیلی تشبیه کرد که راه افتاده و کسی قادر نیست جلویش را بگیرد و اظهار کرد: من به شخصه معتقدم سرنخ این کار از دست همه در رفته و مگر خدا گره کور این مشکل را باز کند. 

وی به شمار خانه‌های خالی شهر نیز اشاره کرد و افزود: اگر اوایل شب در شهر بگردید متوجه خواهید شد عمده چراغ‌های واحدهای مسکونی شهر خاموش است و کسی در آنها ساکن نیست. 

ملکی با بیان اینکه بیشتر خانه‌های شهر خالی هستند، گفت: این در حالی است که از آن طرف متقاضیان خرید مسکن هم پولی برای خرید این واحدها ندارند و همه چیز در هم گرده خورده که مگر خدا آن را باز کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار