معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم:
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم، گفت: حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تخت اقامتی در قم وجود دارد در حالی که به حداقل ۳۰ هزار تخت نیاز داریم.
کد خبر: ۳۹۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۰ 09 March 2017
به گزارش تابناک قم، یونس عالی‌پور در همایش صنعت گردشگری که به همت شرکت آبتین گشت آریا در سالن همایش مجتمع ونوس برگزار شد، اظهار داشت: در استان قم از توانمندی‌ها و شاخصه‌هایی برخورداریم و برای حرکت طبق نقشه راه ترسیم شده حرکت می‌کنیم.

وی گفت: برخی استان‌ها صنعتی و برخی کشاورزی هستند و قم نیز با همه امتیازهایی که دارد مسیر توسعه آن گردشگری مذهبی است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم، به حدود ۲۰ میلیون زائر داخلی، ۸۰ میلیون مسافر و زائر عبوری از قم و نیز ۳ میلیون زائر خارجی که سالانه به قم سفر می‌کنند اشاره کرد و افزود: به این جهت قطب گردشگری در قم از اهمیت فراوانی برخوردار است که باید به آن توجه بیشتری شود.

وی تصریح کرد: در مناسبت‌های مختلف با همیاری مسؤلان ستاد تسهیلات زائرین را تشکیل داده و آماده برگزاری مانورهای خدمت رسانی هستیم.

عالی پور با بیان اینکه در ایام نوروز با بیش از ۷۰ دستگاه اجرایی در کنار سایر بخش‌های امدادی، درمانی به زائرین و مسافران خدمات ارائه می‌کنیم، گفت: در این ستاد کمیته‌های مختلفی وجود دارد مانند کمیته امنیتی که در سال گذشته برترین کمیته شناخته شد.

وی با بیان اینکه برای زائران خارجی نیز تمهیداتی اندیشیده شده است، ادامه داد: تمام تلاش ما این است تا فضایی را برای رفاه و آسایش زائران فراهم آوریم.

توجه به فرهنگ میزبانی

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم به تکریم زائرین اشاره کرد و افزود: موضوع فرهنگ میزبانی قم از سوی همه مسؤلان و مردم و همه کسانی که به نحوی با زائران برخورد دارند باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: طبق نظر سنجی که سال گذشته صورت گرفت ۹۲ درصد مسافرین به قم راضی و سفر به این شهر را در برنامه‌های بعدی خود قرار می‌دهند و تنها ۸ درصد ناراضی بودند که باید برای کاهش همین درصد کم هم اقدامی صورت بگیرد.

عالی پور گفت: باید برای بهتر شدن تکریم فرهنگ میزبانی در قم چاره‌ای اندیشیده شود و ایمنی فضای گردشگری فرهنگی و معنوی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تخت اقامتی در قم وجود دارد و با کمبود فضا برای اسکان زائرین مواجه هستیم، افزود: ما حداقل به ۳۰ هزار تخت نیاز داریم و دراین راستا از سرمایه‌داران برای ساخت اقامتگاه و زائرسراهای ارزان قیمت حمایت خواهیم کرد و تسهیلاتی را در اختیار آنان قرار خواهیم داد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم عنوان کرد: به ایجاد فضاهای جدید گردشگری در قم نیاز داریم و باید این فضاها توسعه یابند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار