مراسم استانی روز درختکاری در مدارس مجری طرح زیست محیطی به میزبانی مدرسه ی خدیجه کبری شهرستان بندرگز اجرا شد.
کد خبر: ۳۹۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 09 March 2017
مراسم استانی روز درختکاری در مدارس مجری طرح زیست محیطی به میزبانی مدرسه ی خدیجه کبری شهرستان بندرگز اجرا شد.

محبوبه رجب نسب رابط طرح مدارس زیست محیطی استان در تشریح فعالیت های انجام شده گفت: براساس منشور کیفیت مدارس زیست محیطی، این طرح با مشارکت دانش آموزان، معلمان و اولیاء انجام می شود.

وی افزود: یکی از اقدامات در این مدارس کاشت نهال درخت است.آنچه این طرح را با سایر نهال کاری ها متمایز می کند مراقبت از نهال کاشته شده می باشد.

در ادامه این مراسم ناهید احمد پناه رابط طرح مدارس محیط زیستی در تشریح فعالیت های زیست محیطی این شهرستان اظهار داشت: درراستای بهینه سازی مصرف آب، مخزنی جهت جمع آوری آب باران با هدف آبیاری باغچه و نهال های کاشته شده توسط کمیته ی فضای سبز دانش آموزی در این مدرسه خریداری و نصب شد.

احمدپناه در بخش دیگری از این مراسم از آغازطرح «فون و فلور» آغاز گردید.

وی در تشریح این طرح گفت: در راستای حفظ و تکثیر تنوع گونه های گیاهی و جانوری، برنامه هایی به کمک دانش آموزان و مدارس مجری طرح اجرایی شده که عبارت است از، فنس کشی جهت نگهداری از گونه های مختلف پرندگان، احیاء باغچه برای کاشت گونه های مختلف گیاهی با معرفی مشخصات آن ها.

لازم به ذکر است: طرح پنل خورشیدی برای تامین آب و غذا در شرایط اضطراری در مدرسه سماء شهرستان بندرگز و طرح ورمی کمپوست با هدف مقایسه رشد گیاهان تغذیه شده با کود شیمیایی و ورمی کمپوست رونمایی شد.

گفتنی است در بخش دیگری از این مراسم نمایی صامت با موضوع درختکاری توسط مدرسه امیرلطیفی به اجرا درآمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار