حجت‌الاسلام والمسلمين رجبي:
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: هيچ مسؤولي حق ندارد بر خلاف موازين اسلامي سخني بگويد و برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري داشته باشد.
کد خبر: ۳۹۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 11 March 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی با اشاره به سخنان استاندار خراسان جنوبی در نشست صمیمی با هنرمندان اظهار کرد: نظام ما اسلامی است باید تمام آنچه در این نظام روی می‌دهد یا سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی که انجام می‌شود بر اساس قوانین اسلامی باشد.

وی خاطرنشان کرد:  این امر اقتضای انقلابی است که در این کشور روی داده و اقتضای اعتقاد ملت به اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و قانون اساسی است و هیچ مسؤولی حق ندارد بر خلاف موازین اسلامی سخنی بگوید و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری داشته باشد.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه روحانیت پاسدار فرهنگ دینی است گفت: روحانیون در این زمینه مسؤولیت بر دوش دارند و به موقع باید اعلام نظر کنند و موضع بگیرند و بر مسؤولان لازم است حرکات و کارهای خود را در چارچوب موازین دینی که کارشناسانی دینی می‌گویند تنظیم کنند.

وی خاطرنشان کرد: سوء استفاده از قانون این است که بیان می‌شود اجازه نمی‌دهیم کسی بر خلاف قانون چنین کند، اگر مقصود قانونی خلاف موازین اسلامی است این قانون هیچ ارزش و اعتباری ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی عنوان کرد: اینکه طلاب و روحانیت به میدان آمده‌اند بدون تردید حرکتی بر خلاف موازین دینی و قانون صورت گرفته، استاندار و فرماندار که رده‌های پایین هستند مسؤولان رده بالا حتی رئیس جمهور هم حق ندارد سخنی خلاف موازین دینی بیان کند و سیاست‌گذاری، رفتار و عملی خلاف موازین دینی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر چنین اقدامی از هر شخصیتی انجام شود نوعی تخلف از موازین دینی و قانون اساسی است. برخی اوقات شاهد اظهار نظر افراد غیر صلاحیت‌دار و غیر کارشناس هستیم که فکر می‌کنند دین را بهتر از کارشناسان می‌فهمند بنا بر این در مسائل هنری و به بهانه‌هایی می‌خواهند از موازین دینی عبور کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: این بحث غیر از مسائل حقوقی بحث علمی است که استاندار حق ندارد در این که امری بر اساس موازین دینی اسلامی است بخواهد اظهار نظر کند و خود را کارشناس بداند.

وی یادآور شد: هنر اصیل اسلامی بر اساس موازین اسلام پذیرفتنی است و رهبری نیز بر آن تأکید دارند ولی برخی اوقات واژه هنر سوژه قرار می‌گیرد برای اینکه افرادی کارهایی بر خلاف دستورات و موازین اسلامی انجام دهند.

رجبی با بیان اینکه مشکل اساسی جامعه ما معیشت مردم است گفت: چگونه برای مسؤولان چند میلیون جوان بیکار و این همه مشکلات معیشتی مسئله اول نیست و مسئله هنر آن هم هنر به مفهومی که در ذهن این افراد است که با موازین اسلامی سازگار نیست مسئله اول می‌شود.

رجبی یادآور شد: هر جایی که موضع‌گیری حقی است همه وظیفه داریم از آن حمایت کنیم ، اکنون طلاب بر اساس احساس مسؤولیت دینی به میدان آمده‌اند و به دفاع از فرهنگ دینی اقدام کردند وظیفه همه است از کسانی که با نیت دفاع از ارزش‌ها به میدان آمده‌اند پشتیبانی عملی و گفتاری داشته باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار