معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز از آغاز عملیات اجرایی نخستین سالن هنرهای نمایشی آیینی در جنوب شهر شیراز خبر داد.
کد خبر: ۳۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸ 25 May 2015

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز: محمد فرخ‌زاده اظهار داشت: پیرو مذاکرات انجام شده با هنرمندان و پیشکسوتان حوزه هنرهای نمایشی و آیینی و ضرورت توسعه زیرساخت‌های این هنر مهم، عملیات اجرایی نخستین سالن نمایشی و آیینی شهرداری شیراز در جنوب این کلان‌شهر آغاز شد.

وی افزود: این سالن تمرینی نمایشی به متراژ 500 متر مربع و با معماری زیبا طراحی و در بوستان کوی زهرا (س) واقع در بلوار مدرس با هزینه‌ای بالغ بر 9 میلیارد ریال احداث می‌شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز ادامه داد: این مجموعه شامل سالن‌های نمایشی و آیینی،‌ کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و سیستم نور و صدا در محیطی مناسب طراحی و در مدت هشت ماه احداث می‌شود.

فرخ‌زاده توجه به هنرهای نمایشی و آیینی را باعث بروز استعدادها و خلاقیت‌ها و تربیت هنرمندان حرفه‌ای به‌ویژه در مناطق جنوبی شهر شیراز دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر هنر متعهدانه،‌ همواره توصیه کرده‌اند که مسائل اجتماعی با زبان هنر و توسط هنرمندان متعهد و فرهیخته به بدنه اجتماعی منعکس و منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: احداث این سالن موجب رونق مسائل فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار، افزایش ضریب ایمنی و اداره کردن بوستان‌ها توسط مردم، کاهش تردد افراد به مناطق مرکزی شهر برای استفاده از اماکن فرهنگی و هنری و افزایش جذابیت‌های گردشگری، اسلامی ایرانی و تفرجی است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز گفت: در سال 94، 50 پروژه‌ مختلف در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، ورزشی و مذهبی به اتمام می‌رسد.

فرخ‌زاده با بیان اینکه این اقدام باعث افزایش اشتغال مولد و ماندگاری هنرمندان مستعد در شیراز می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه‌ها ضمن تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهر باعث افزایش استانداردهای بین‌المللی به‌عنوان یک شهر فرهنگی بین سایر شهرهای موضوعی در جهان خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار