چیت‌چیان:
وزیر نیرو گفت: سال گذشته فقط 16 مگاوات نیروی تجدیدپذیر را به ثمر رساندیم و در سال جاری هم بیش از 100 مگاوات انرژی وجود دارد و در سال آینده هم 600 تا 700 مگاوات ظرفیت جدید ذخیره می‌شود تا به یک هزار مگاوات برسد.
کد خبر: ۳۹۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 12 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به  نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حمید چیت‌چیان در مراسم افتتاح فاز 2 نیروگاه بادی کهک در نیروگاه مپنا واقع در تاکستان که صبح امروز با مسؤولان استانی و شهرستانی افتتاح شد، اظهار داشت: امروز شاهد بهره‌برداری از یک سایت 55 مگاواتی انرژی بادی هستیم که جای قدردانی است.

وی افزود: 20 مگاوات از این نیروگاه قبلاً احداث شده بود و در واقع 35 مگاوات با ظرفیت قبلی به آن اضافه شد که یکی از ویژگی‌های این سایت توسط کارخانجات و صنایع داخلی ساخته شده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وزیر نیرو اضافه کرد: وزارت نیرو در سراسر کشور از ظرفیت‌های مطلوبی در زمینه انرژی گرمایی و زیست توده برخوردار بوده و امسال نخستین سالی است که این چنین عمل کرده است.

چیت‌چیان تشریح کرد: سال گذشته فقط 16 مگاوات نیروی تجدیدپذیر را به ثمر رساندیم و در سال جاری هم بیش از 100 مگاوات انرژی وجود دارد و در سال آینده هم 600 تا 700 مگاوات ظرفیت جدید ذخیره می‌شود تا به یک هزار مگاوات برسد.

گفتنی است در مراسم بهره‌برداری از نیروگاه بادی 55 مگاواتی کهک، کلنگ نیروگاه دو مگاواتی خورشیدی هم بر زمین زده شد.

وزیر نیرو هم در این مراسم یادآور شد: تمام افرادی که علاقه به پیشرفت این مرز و بوم و حمایت از زیست بوم و حفظ محیط زیست دارند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

چیت‌چیان گفت: بزرگ‌ترین حمایتی که دولت می‌کند، تضمین به مدت 20 سال برق تولیدی از انرژی‌های تجدیدپذیر را با قیمت مناسب خریداری کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار