اسداللهی در دانشگاه فردوسی مشهد:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از اینکه سیاست‌های اصل ۴۴ نه در آن دولت قبل پیگیری و نه در این دولت اجرا شده، گفت: حتی مجلس نیز در این خصوص به وظایف خود به عنوان ناظر عمل نکرده است.
کد خبر: ۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳ 09 February 2015

به گزارش تابناک، غلامرضا اسداللهی در همایش«اقتصاد مقاومتی» دانشگاه فردوسی گفت:متاسفانه در سال‌های گذشته شیوه برخورد ما با تحریم‌ها و جنگ اقتصادی، شیوه نظام مند و حساب شده ای نبود و برخی مجامع بین المللی که برای دفاع و کمک به کشورها تشکیل شده‌اند، یک ابزار در دست دشمنان ما هستند؛ اما برخورد ما با این مجامع نیز ایراداتی داشته، مانند همین که می‌گوییم تحریم‌ها کاغذ پاره است.

وی با بیان اینکه اقتصاد خود را می‌توانیم با تکیه به توان داخل تأمین کنیم، تاکید کرد: اقتصاد کشور ما متکی به نفت است، ما، نفت را فروختیم و هزینه آن را در داخل کشور هزینه کردیم، ۷۰ درصد بودجه کشور هزینه‌های جاری است و حدود ۲۰ تا ۲۵درصد در پروژه‌های عمرانی هزینه کردیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری چند سال قبل در زمان ابلاغ سیاست‌های تدوین برنامه پنجم در سال ۸۹ فرمودند: شما اتکای بودجه به نفت را کم کنید و آرزوی ایشان این بود که بودجه ما بدون نفت بسته شود، این که ایشان فرمودند«نفت متعلق به نسل آینده ما نیز هست» باعث شد، آن زمان تصویب شود که ۲۰تا ۲۵ درصد از درآمد نفت به صندوق توسعه ملی واریز شود تا در تولید هزینه شود و زایش داشته باشیم.

اسداللهی بیان داشت: احمدی نژاد تمام تلاش خود را داشت که از ذخیره این صندوق برداشت کند؛ اما مجلس طبق قانون اجازه این کار را نداد؛ امروز آن تدبیر مقام معظم رهبری باعث ذخیره ۶۰ میلیار دلار در صندوق شده و همچنین این تدبیر معظم له باعث شد که اتکای ما به نفت به ۳۴ درصد برسد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: عدم تحقق منابع درآمدی از محل نفت، امروز خود را در پروژه‌های عمرانی نشان می‌دهد، با تعطیلی هر پروژه‌ در کشور، نیروی کاری زیادی بیکار می‌شوند و این باعث بالارفتن افت توسعه عمرانی در کشور می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار