بازخوانی یک ماجرا/
مدیرعامل شرکت عقیق نقش جهان در رابطه با حادثه سیتی سنتر گفت: اتفاق را نمی توان جلوگیری کرد و نمونه آن در جهان بسیار است
کد خبر: ۳۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 26 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان،چند روز پیش، ریزش لوله های فاضلاب بروی سقف پارکینگ مجتمع تجاری سیتی سنتر اصفهان که در ورودی سپاهان شهر قرار دارد، موجب وارد آمدن خسارت به 50 دستگاه خودرو شده است.

با رخ دادن این حادثه نیروهای امدادی مانند اورژانس و آتش نشانی بر سر این حادثه حاضر شدند و نیز عملیات شمعک گذاری در زیر لوله های فاضلاب که دچار ریزش روی سقف شده بود، هنوز ادامه دارد.

همچنین از برخی خودروها بنزین بروی زمین نشت کرده است که نیروهای آتش نشانی اصفهان با ریختن کف بروی زمین مانع از آتش سوزی در این مکان شده اند البته هیچگونه آتش سوزی در جریان این حادثه رخ نداده است.


مسعود صرامی در باره این حادثه گفت: حادثه سیتی سنتر هیچ خسارت جانی در بر نداشته است بلکه تنها هفت نفر آسیب جزئی دیدند که از این تعداد ۳ نفر در درون مجموعه به صورت سرپایی درمان و ۴ نفر به بیمارستان الزهرا (س) انتقال داده شدند.

وی با بیان اینکه در این حادثه کمترین خسارت جانی به فردی وارد نشده است، ادامه داد: این حادثه ارتباطی به سازه و ساختمان مجموعه سیتی سنتر ندارد که نه سقفی ریزش کرده و نه لوله ای ترکیده است که آبی بر سر کسی بریزد و جانمایی لوله آب و فاضلاب نیز نامناسب نبوده است.

مدیر عامل مجموعه تجاری سیتی سنتر اصفهان یادآور شد: در جریان این حادثه محافظ نگهدارنده لوله آب و فاضلاب از جای اصلی خود رها شده است به طوری که حتی خود لوله نیز آسیب ندیده چون درون سازه کار نشده است و تنها زمانیکه از جای اصلی خود خارج شد، بر روی خودروهای پارک شده در پارکینگ فرو ریخت.

وی بیان داشت: هنوز علت خروج این لوله را نمی دانیم و کارگروهی به این منظور متشکل از شهرداری، آتش نشانی، فنی و تیم مهندسی این مجموعه و نیروهای تعمیرکار برای بررسی حادثه تشکیل شده است.

صرامی اعلام کرد: تنها یک قسمت از پارکینگ درگیر این حادثه است و هیچ ارتباطی به مجموعه تجاری سیتی سنتر ندارد و این بخش فعال است.

وی بیان داشت: مجموعه تجاری سیتی سنتر به نحوی ساخته شده است که در فصول سرد سال، گرما حاکم است و در فصل گرم سال، سرما حاکم است بنابراین در حال حاضر اولویت کار ما نصب تجهیزات مورد نیاز برای تامین آب مورد نیاز سرویس بهداشتی مجموعه است.

مدیر عامل مجموعه سیتی سنتر اصفهان با اشاره به اینکه رفاه مردم مهمترین اولویت است ،گفت: این کارگروه در حال بررسی دلیل حادثه است و تا پایان هفته نتیجه مشخص می شود.

"حادثه سیتی سنتر یک اتفاق بود / سرمایه گذاران نیازمند حمایت معنوی هستند"

مدیرعامل شرکت عقیق نقش جهان در رابطه با حادثه سیتی سنتر گفت: اتفاق را نمی توان جلوگیری کرد و نمونه آن در جهان بسیار است.

مهدی شیخ سجادیه ادامه داد: همان طور که می دانید امارات متحده در ساخت و ساز در منطقه خاورمیانه و یا به عبارتی در جهان کشور نخست است و خارج از بحث کمیت این منطقه از لحاظ کیفیت ساخت و ساز نیز دارای کبفیتهای بسیار بالایی است.

وی اظهار داشت: در دنیا اگر کسی بخواهد الگوگیری برای ساخت و ساز و یا تکتولوژِی ساخت داشته باشد به این کشور سفر خواهد کرد.

شیخ سجادیه به دوبی مال اشاره نمود و گفت: این مرکز بزرگترین مرکز خرید جهان است که یک میلیون و 200 هزار متر زیربنا دارد و دارای یک هزار و 200 فروشگاه است که یک رکوردی از بزرگترین های جهان است و در بسیاری از آیتم ها این مرکز جزء «ترین ها» است که در سال اول افتتاح خود 37 میلیون نفر از این مرکز بازدید داشته اند.

وی ادامه داد: بزرگترین آکواریم جهان در این مرکز قرار گرفته است که در سال 2010 یک نشستی داشت و منجر به خروج آب شد و طبقه همکف این مرز را آب گرفت و تعطیل شد ولی هیچ اتفاقی رخ نداد و بعد از چند روز این مرکز مجدد بازگشایی شد و موضوع ختم به خیر شد و اکنون پس از چهارسال دیگر هیچ اتفاقی در این مرکز رخ نداده است

شیخ سجادیه بیان داشت: یا در حادثه دیگری در برج خلیفه با بیش از 800 متر ارتفاع رخ داد این بود که این برج 35 روز پس از افتتاح خود در قسمت چشم اندازش شاهد ریزشی بود که این موضوع نیز ختم به خیر شد .

وی ادامه داد: مرکز سیتی سنتر اصفهان نیز مرکزی است که در آن می توان به راحتی خرید کرد و با خیال راحت افراد می توانند در این مرکز خرید داشته باشند حال یک حادثه و اتفاق در آن رخ داده است که نباید آن را بزرگ کرد.

شیخ سجادیه بیان داشت: این مرکز به گونه ای است که روزانه هزاران نفر برای خرید به اینجا می آیند و در آرامش خرید می کنند و در واقع یک بسته آرامش بخش است و از سوی دیگر در چرخه اقتصادی استان نیز بسیار دارای اهمیت است.

این طراح و سرمایه گذار در عرصه ساخت و ساز گفت: به نظر می رسد این مرکز از لحاظ مهندسی همه استانداردهای تجاری سازی را دارد و تاسیسات آن به خوبی جانمایی شده است و در این مجتمع همه استانداردها به خوبی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت عتیق نقش جهان ادامه داد: این مرکز سبب جذب گردشگران خارجی بسیاری به سمت خود می شود و مرکزی گردشگر پذیر است و باید پذیرفت که حادثه به هر دلیلی که باشد احتمال وقوع آن وجود دارد.

شیخ سجادیه اظهار داشت: سرمایه گذار بیش از هر چیز نیازمند حمایت معنوی است و در این شرایط باید از سرمایه گذاران حمایت معنوی کرد.

وی بیان داشت: چرا از این نگاه به موضوع نگاه نمی کنیم که سیتی سنتر اصفهان با قرار گرفتن در این نقطه باعث شده است تا از تردد هزاران هزار خودرو در سطح شهر جلوگیری کند و در واقع به روایت دیگر از وقوع هزاران تصادف جلوگیری کرده و بسیاری از ترددها در سطح شهر را کم کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار