مسئول سازمان بسیج رسانه استان اصفهان:
تابناک: مسئول سازمان بسیج رسانه استان اصفهان با تاکید بر اینکه جریان سلطه و نظام سرمایه‌داری به قدرت جریان رسانه پی‌ برده است و در پی تسخیر رسانه‌هاست، گفت: رسانه‌ها در نظام جمهوری اسلامی نباید ابزاری در دست قدرت و ثروت شود.
کد خبر: ۳۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱ 26 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رضا صفری عصر امروز در نخستین نشست تعامل جنبش دانشجویی با اصحاب رسانه این استان که در تالار دانشکده معارف دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: چنانچه جنبش دانشجویی را از منظر کارکرد، رسالت و اقداماتش تحلیل و ارزیابی کنیم به دو نکته و اصل مهم خواهیم رسیم.

وی با اشاره به اینکه مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی مهم‌ترین اصولی است که بنیه جنبش دانشجویی را تشکیل می‌دهد، بیان کرد: به تعبیری هویت جریان دانشجویی در گرو تحقق این دو اصل است و اگر این دو اصل از جنبش دانشجویی گرفته شود دیگر جنبش دانشجویی ماهیتی نخواهد داشت.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان اصفهان با اشاره به اینکه با بررسی اجمالی در می‌یابیم که نشریات دانشجویی جزو غنی‌ترین و پیشروترین متون و محتواها در عرصه مطبوعات کشور هستند، افزود: این پیشرو بودن نشریات نشات گرفته از پویایی و هویت واقعی جنبش دانشجویی است که همان دغدغه‌مندی، مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی است.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که جریان رسانه در جهان و حتی برخی رسانه‌ها در ایران نیز به املانویس جریان‌های قدرت، ثروت و سیاست تبدیل شده‌اند.

صفری با تاکید بر اینکه جریان سلطه و نظام سرمایه‌داری به قدرت جریان رسانه پی‌ برده است و از این بابت در پی تسخیر رسانه‌هاست، تاکید کرد: رسانه‌ها در نظام جمهوری اسلامی نباید ابزاری در دست قدرت و ثروت شود.

وی عنوان کرد: رسانه‌های نظام جمهوری اسلامی باید همچون جنبش دانشجویی خود را مزین به دو اصل مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی کنند که به طور حتم موجب تقویت نظام و زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان اصفهان تصریح کرد: سازمان بسیج رسانه استان به این نتیجه رسید که پیوند عمیق و ارتباط مستمر و موثر میان جنبش دانشجویی و جریان رسانه‌ای ارزشی انقلاب از ضروریات است که این مهم براساس نقاط مشترک زیاد میان این جریان آرمان‌خواه تحقق می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: برای ارتقای سطح کمی و کیفی عملکرد جنبش دانشجویی و رسالت‌های جریان رسانه‌ای باید نشست‌های مشترک بیشتری میان این دو قشر فرهیخته برگزار شود.

صفری در ادامه به برخی از موضوعات پیشنهادی خود پیرامون بحث و تبادل نظر میان جنبش دانشجویی و جریان رسانه‌ای استان چون راهکارهای لازم و مناسب برای تحقق بیشتر مطالبه به حق رهبر معظم انقلاب در بحث کرسی آزاداندیشی در فضای دانشگاه‌ها و انعکاس آن در فضای رسانه‌ای، تمرکز و توجه بر موضوع تحقق تولید علم و معرفی فعالان این عرصه و تعریف و تبیین رسالت جریان رسانه‌ای در این زمینه اشاره کرد.

گفتنی است در ادامه جلسه برخی از دانشجویان به نمایندگی از تشکل‌های دانشجویی چون بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی و انجمن اسلامی مستقل به ارائه نقطه نظرات خود و تبیین انتظارات خود از جریان رسانه‌های استان اصفهان پرداختند.

همچنین نمایندگانی از خبرگزاری‌های فارس و تسنیم و روزنامه اطلاعات به نمایندگی از اصحاب رسانه پاسخگوی درخواست‌ها و مطالبات نمایندگان جنبش دانشجویی بودند و مطالبات رسانه‌ها از جنبش‌های دانشجویی را نیز بیان کردند.

پرهیز از اقدامات کلیشه‌ای چون بیانیه‌های سیاسی، عدم عملکرد منفعلانه جنبش دانشجویی، ورود قوی‌تری و عمیق‌تر جنبش دانشجویی به فضای رسانه‌ای استان، دوری از فضای سیاسی صرف و حرکت به سمت عرصه علمی دانشگاه‌ها و تغذیه جریان رسانه‌ای با عقبه فکری و تحلیلی دانشجویان ارزشی و انقلابی از اهم موضوعات مطرحی رسانه‌ها در این دیدار بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار