روز گذشته خبر ناراحت کننده درگذشت یکی از مدیران پرتلاش و شاعر توانای هم استانی منتشر شد که بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفته بود برخی گزارش ها از انتقال پیکر وی بوسیله بالگرد از شیراز به چرام خبر می دهد.
کد خبر: ۴۰۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 01 April 2017
روز گذشته خبر ناراحت کننده درگذشت یکی از مدیران پرتلاش و شاعر توانای هم استانی منتشر شد که بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفته بود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از روز گذشته مسئولین مختلف استانی و کشوری با انتشار پیام های جداگانه ای به این خبر واکنش نشان داده و آن را تسلیت گفته اند.
از طرف دیگر برخی سایت های محلی از انتقال و تشییع پیکر مرحوم حمزه ی ولوی در شهر چرام خبر می دهند که بر طبق گفته بستگان وی روز دوشنبه 14/1/96 با انتقال بوسیله ی بالگرد از شیراز به چرام صورت خواهد گرفت.
پیام های منتشره مسئولین به مناسبت درگذشت مرحوم ولوی:
 غلامرضاتاجگردون نماینده مردم گچساران وباشت با انتشار تصویری مشترک از مرحوم دکتر ولوی و خودش بهمراه فر ماندار کهگیلویه در یادداشتی به خبر درگذشت دکتر حمزه ولوی در صفحه شخصی خود نوشت :
درفروردین 95 در شب شعر بلاد شاهپور دهدشت او را زیارت کردم اشعار زیبا و دلنشینی خواند وبا او شوخی کردم به من و او لوح افتخار شهروندی بلاد شاهپور را دادند. در کمال  ناباوری دار فانی را وداع گفت.تسلیت به خانواده او وجامعه هنرمند استان وکشور

پیکر مدیر کل حفاظت محیط  زیست فارس در شهرستان چرام آرام می گیرد + پیام تسلیت مسئولین استانی و کشوری

عدل هاشمی پور
 نماینده شهرستانهای کهگیلویه ،بهمئی ، چرام و لنده  با صدور پیامی درگذشت دکتر ولوی مدیرکل محیط‌ زیست استان فارس و از فرزندان شایسته استان کهگیلویه و بویراحمد را  تسلیت گفت.

متن پیام مهندس عدل هاشمی پور به این  شرح است:

«بِسمِ اللّه ِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ»
« إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُون »

مرگ حق است و رفتن به سوی معبود غایت هر انسانی است. اما عروج بزرگمردانی که پیشتر در مکتب خدمت وهنر پیشتاز بوده و بیشتر در قلوب مردم جای دارند بسی سنگین و طاقت فرساست. خبر آمد  شمع وجود دکتر حمزه ولوی ، مدیر کل محیط زیست استان فارس واز چهره های ماندگار هنر و ادبیات ، به خاموشی گرایید و روح بلند آن هنرمندفرزانه به خالق لوح و قلم پیوست و جامعه ی هنری استان را عزادار نمود.

آن استاد ارزشمند و دلسوز در عمر پر برکت خویش منشأ خدمات متعدد علمی ،مدیریتی و هنری با تکیه بر دانش٬ تقوی و اخلاق حسنه گردیدند. انبوه خدمات و آثار هنری اش انشاءالله مصداق خیر ماندگار و تسلی بخش فقدان آن چهره ماندگار  هست. و استاد از  مصادیق واقعی شعر شیخ اجل هست که فرمود « سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز »

علیهذا اینجانب در نهایت تألم و تأثر این فقدان جانسوز را به محضر جامعه علمی، دانشگاهی و فرهنگی بخصوص جامعه ی هنری و بیت مکرم و معزز آن فقید سعید و عموم مردم استان بویژه شهرستان چرام  تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آن عزیز به معبود پیوسته غفران و رحمت واسعه الهی و برای جمیع بازماندگان صبری جزیل توأم با عزت از خداوند سبحان مسئلت می نمایم.

               عدل هاشمی پور
نماینده مردم شریف شهرستان های کهگیلویه، بهمئی٬ چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی
دارا کریمی نژاد فرماندار لنده
بسم الله الرحمن الرحیم 
انا لله و انا الیه راجعون 
همه از خدائیم و به سوی خدا باز می گردیم .
شهریاران اقلیم سخن همواره در اذهان بشری ماندگار هستند . آنانکه با جولان سمند کلام بر پهن دشت دلها ، آرام و قرار را به ارمغان می آورند . راز مانایی مشاهیر ادبی ایران زمین ، چیزی نیست جز همنوایی با آلام جامعه . 

در آستانه رویش مجدد بهار طبیعت ، شاهد کوچ مهاجری از قبیله احساس ، مدیر کل محیط زیست استان فارس،  زنده یاد دکتر حمزه ولوی از فرزندان دیارمان به سرای ابدی بودیم . او که در غنای ادبیات فولکلور زاگرس نشینان نقش بسزایی داشت .جادوی سحرانگیز شاعرانه اش در رقص زیبای کلمات با نسیم هر انسانی را به تحسین وامی داشت . 

 اینجانب ضمن ابراز تاسف درگذشت آن استاد فرهیخته را به خانواده آن عزیز سفر کرده  و جامعه هنری استان تسلیت گفته و برای ایشان غفران الهی و برای بازماندگان صبری جمیل آرزو مندم.  

دارا کریمی نژاد 
فرماندار شهرستان لنده

دکتر موسی خادمی
متن پیام ارسالی سیدموسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای درگذشت این مسئول متخصص، هنرمند و شاعر برجسته هم استانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

با نهایت تاثر و تالم با خبر شدیم همزمان با بهار طبیعت و جلوه گری قدرت لایزال الهی  مسئولی متخصص و دلسوز ، مدیرکل محیط زیست استان فارس که شاعری متعهد و ادیبی توانمند نیز بوده در اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفته و به خیل  مسافران الی الله  پیوست.

 خبر درگذشت مرحوم حمزه ولوی ضایعه ای بزرگ و جبران ناپذیر ابتدا برای دولتمردان دولت تدبیر و امید در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد و سپس برای اهالی فرهنگ و ادب استان و دوست داران هنر فاخر شعر این دیار است.

آن مرحوم مغفور از جمله نخبگان فرهیخته و سخن‌سرایان برخاسته از دیار ادب‌پرور شهرستان چرام  بوده که شعرش جلوه‌گاه غم‌ها و شادی‌های مردم و خاستگاه واقعی فرهنگ و هنر ناب و اصیل این دیار بوده و بدون شک نقشی ماندگار در صحنه ی ادبیات استان از وی به یادگار خواهد ماند.

مرگ آغاز زندگی جاوید است و خوشا به حال آنانکه نیک نامی دنیای فانی را ره توشه ای ساختند برای دنیای باقی و نام شان در این سرا و روح شان در سرای دگر جاودانه خواهد شد.

اینجانب با نهایت تاسف و تالم فراوان، ضایعه جبران ناپذیر درگذشت این مسئول متعهد و متخصص و ادیب و چهره نام آشنای فرهنگ و هنر را به جامعه فرهنگی و ادبی و مردم ولایتمدار استانهای کهگیلویه و بویراحمد و فارس ، خانواده سبز پوش محیط زیست و خانواده آن عزیز سفر کرده تسلیت و تعزیت عرض نموده، از درگاه حضرت سبحان برای بازماندگانش صبر و شکیبایی و طول عمر با عزت مسئلت دارم .

سید موسی خادمی _ استاندار کهگیلویه و بویراحمد

 فرماندار کهگیلویه
علی پوزش فرماندارشهرستان کهگیلویه به مناسبت درگذشت زنده یاد حمزه ولوی پیام تسلیتی صادر نمودند .
 به نقل ازروابط عمومی فرمانداری کهگیلویه متن پیام به شرح ذیل می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم "
کل نفس ذائقه الموت ثم الینا ترجعون" خبر درگذشت ناگهاني «زنده یاد مرحوم حمزه ولوی » هنرمند و شاعرفرهيخته و صاحب قلم ، و مدیری دلسوز در عرصه خدمت و مردمداری ، ضايعه‌اي دردناك براي جامعه هنري و مردم نوعدوست استانهای فارس ،کهگیلویه و بویراحمد و سراسرایران اسلامی خواهد بود. بی شک ایشان از نسل انسان‌هاي شريف و نيك سرشتي بود كه جامعه‌ هنري و فرهنگی خود را وامدار تلاش‌هاي بي‌شائبه‌اش در راه اعتلاي هنر و خدمتگزاری مي‌داند و فقدان چنین انسانهای بزرگی بسی سخت و دردناک خواهد بود و لیکن در برابر تقدیر و سرنوشت چاره ای جزء تسلیم و رضا نیست و همه در برابر تقدیر الهی سر تعظیم فرود خواهیم آورد و ندای "الهی رضا به رضائک " را سر خواهیم داد.
اینجانب به نمایندگی از مردم فهیم و نوعدوست شهرستان کهگیلویه درگذشت این مدیر خدوم و هنرمند سرافراز و نام آشنای استان و شهرستان چرام را به جامعه هنری و فرهنگی کشور و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و برای آن مرحوم علو درجات را مسئلت دارم. روحش شاد و یادش جاودان باد.
 
علی پوزش
فرماندار کهگیلویه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست
در پی درگذشت مدیرکل محیط زیست استان فارس، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پیامی این ضایعه دردناک را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است: 

انالله و انا الیه راجعون
وفات مدیر توانمند، اندیشمند و فداکار سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر حمزه ولوی سبب تالم و تاثر فراوان است.او که سابقه ای طولانی در فعالیت برای محیط زیست کشور داشت، از مدیران موفقی به حساب می آید که خدمات ارزشمندی به کشورش کرده است. مرحوم دکتر ولوی هیچ لحظه ای از کوشش برای محیط زیست فروگذار نکرد و حاصل عمرش موید این کوشش هاست.

او از مدیران خوشنام و موفق دولت بود و چه در دوره پیش از مدیریت و در زمان مدیریتش دستاوردهای قابل توجهی داشت. درگذشت این انسان متفکر و تلاشگر را به جامعه دوستداران محیط زیست و به خصوص به خانواده سربلند و عزیز این همکار گرامی تسلیت می گویم.

معصومه ابتکار 

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور 

استاندار فارس
 استاندار فارس در پیامی درگذشت دکتر حمزه ولوی مدیرکل فقید حفاظت محیط زیست استان فارس را به خانواده، همکاران و سازمان های مردم نهاد مدافع محیط زیست تسلیت گفت.
 سید محمد علی افشانی در این پیام اظهار کرد: درگذشت مرحوم ولوی به عنوان مدیری لایق، کاردان و محققی ارزشمند موجب اندوه و تاثر فراوان شد. 
استاندار فارس افزود: دکتر ولوی انسانی مسئولیت شناس و مسئولیت پذیر بود که برای حفاظت از محیط زیست و پاسداری از حقوق نسلهای حال و آینده تلاش وافری داشت و مبنای عمل وی، و رعایت قانون بود. 
در ادامه این پیام آمده است: بدون تردید خدمات ارزشمند این مدیر کاردان و لایق به مردم و توسعه استان های محل خدمت به ویژه استان پهناور فارس هرگز فراموش نخواهد شد و توشه پیش فرستاده ای در بارگاه الهی است که سبب آرامش روح و روانشان خواهد بود.
افشانی در این پیام تسلیت از خداوند رحمان رحمت واسعه الهی برای آن مرحوم و برای بازماندگان وی صبر و شکیبایی مسالت کرد. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس روز جمعه یازدهم فروردین ماه به علت عارضه قلبی درگذشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار