عضو هیات علمی دانشگاه یزد گفت: دانشگاه یزد سیستم هوشمند آبیاری را برای مدیریت تامین منابع آبی اجرایی کرده و شرکتهای دانش بنیان موفق به تولید لامپهای کم مصرف شده‌اند.
کد خبر: ۴۰۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 03 April 2017
 به گزارش تابناک یزد،حسین رحیمی عضو هیات علمی دانشگاه یزدبا اشاره به دستاوردهای این دانشگاه در حوزه علم و فناوری گفت: دانشگاه یزد در حوزه علم و فناوری و ارتقای سطح کیفی محصولات این حوزه همیشه پیشگام بوده و امروز از انرژی‌های تجدید پذیر در جهت اجرای مدیریت سبز استفاده بهینه را می‌برد.

وی بیان کرد: در دانشگاه یزد بیش از ۲۲۰ شرکت دانش بنیان در این دانشگاه فعالیت دارند که از این تعداد، چهار شرکت در حوزه مدیریت سبز به کار تحقیق و پژوهش مشغول هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه یزد عنوان کرد: شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این دانشگاه در حوزه‌های مختلفی از جمله لامپ فوق کم مصرف و سیستم هوشمند آبیاری، محصولات فناوری را به بازارهای داخلی عرضه می‌کنند که شرکت‌ها در پارک علم و فناوری به صورت هدفمند حمایت می‌شوند.

وی تاکید کرد: دانشگاه یزد برای تولیدات محصولات فناور و تجاری سازی آنها برنامه‌ریزی منظمی داشته که کسب بازارهای منطقه یکی از اهداف بلند این دانشگاه برای فروش محصولات دانش بنیان است.

رحیمی یادآور شد: دانشگاه یزد در جهت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی فعالیت‌های خوبی را انجام داده و در این راستا محصولات فناوری را تجاری سازی کرده است.
باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار