تا پایان سال جاری؛
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری از بهره‌برداری نخستین کارخانه بازیافت زباله خانگی مرکز چهارمحال و بختیاری تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۰۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 08 April 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام احمدی اظهار کرد: محل احداث نخستین کارخانه بازیافت زباله خانگی استان منطقه منصوریه در 12 کیلومتری شهرکرد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این کارخانه سال گذشته کلنگ‌زنی شده است که گامی موثر در راستای مدیریت پسماند است و جوابگوی نیاز 20 سال آینده شهرستان خواهد بود.

احمدی تصریح کرد: برای این کارخانه زمین در نظر شده است و تجهیزات لازم فراهم و مجوزات مورد نیاز اخذ گردیده است و امیدواریم با پیگیری جدی عوامل اجرایی در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه از زباله به طلای کثیف یاد می‌شود، خاطرنشان کرد: بسیاری کشورها زباله را منبع درآمد می‌دانند و از مبدا نسبت به تفکیک آن اقدام می‌کنند که در این صورت منافع بسیاری نیز دارد.

احمدی با اشاره به دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در بازیافت زباله، گفت: در این صورت نیاز به دفع زباله بسیار کمتر می‌شود، انرژی مورد نیاز برای بازیافت بسیار کمتر از انرژی مورد نیاز برای تولید است و در حفظ محیط زیست طبیعی و انسانی نیز موثر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: در حال حاضر روزانه 725 تن و سالانه بیش از 264هزار و 368 تن زباله خانگی در استان تولید می‌شود .

وی همچنین در خصوص تولید زباله در مراکز درمانی استان، اظهار کرد: در این مراکز روزانه چهارهزار کیلوگرم زباله تولید می‌شود که از سال گذشته تفکیک زباله در بیمارستان‌های استان در حال اجرا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در خصوص موبایل‌ها پس از تبدیل شدن به زباله، اظهار کرد: فلزات سمی و بسیار خطرناکی از این وسیله تولید می‌شود که در صورت بازیافت، فلز با ارزشی مانند طلا از این زباله بدست می‌آید.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین عامل در پسماند کاهش تولید زباله است، خاطرنشان کرد: میزان متوسط زباله تولیدی به ازای هر فرد در استان 700 گرم است که با آموزش‌‎هایی که در این راستا در مدارس داده می‌شود در تلاشیم تولید پسماند کاهش یافته و به میانگین جهانی نزدیک‌تر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار