تابناک: بدنبال آلودگی شدید هوای اصفهان طی چند سال اخیر شاهد رشد بیماریهای تنفسی شدیم به طوری که هم پای بیماریهای قلبی و سرطان‌ها در حال رشد است.
کد خبر: ۴۰۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ 08 April 2017
به گزارش تابناک اصفهان، در بیشتر ماموریتهای اورژانسی، بیماری های تنفسی و قلبی بیشترین آمار ماموریت های غیر تصادفی را در سطح استان اصفهان شامل می‌شود.
 
بیماریهای تنفسی شامل تنگی نفس که در صدر این دست از بیماریها قرار دارد اگر روزی تنها معدودی از افراد که با مشاغل آلوده مثل سفید گری و غیره سروکار داشتند به این بیماری سخت مبتلا می‌شدند امروزه امکان بروز بیماری های تنفسی و تنگی نفس در افراد مختلف از سنین کودکی تا سالخوردگی وجود دارد.
 
بیماریهای تنفسی که شیوع ٖآن روز افزون شده است در صورت عدم درمان به موقع سبب آسیب جدی و تبدیل به بیماریهای سخت از جمله سرطان می‌شود.
 
مسئول امور پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان سمیرم گفت: در ایام نوروز بیماران قلبی و تنفسی بیشترین ماموریت‌های غیر تصادفی را شامل شدند.
 
محسن مهدوی اظهار داشت: در ایام نوروز بیماران قلبی با 357 نفر و تنفسی با 119 نفر بیشترین موارد غیرتصادفی منجر به بستری را شامل شدند.
 
وی با اشاره به افزایش 45 درصدیِ کل ماموریت‌های اورژانس سمیرم در سال 95 نسبت به سال 94، بیان داشت: فوریت‌های پزشکی شهرستان سمیرم در سال 95 تعداد 2 هزار و 792 ماموریت شامل 2 هزار و 16 ماموریت شهری و 776 جاده‌ای را انجام داد که در مجموع این ماموریت‌ها، 2 هزار و 92 نفر پس از دریافت خدمات درمانی اولیه، توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار