گزارش روز تابناک تبریز
وضعیت اعضای موافق نجفی در شواری چهارم شهرتبریز که به عدد 6 نفر تقلیل یافته اند موید این نکته است که شرایط برای تدام ریاست دبیری و همچنین شهرداری نجفی کان لم یکن است.
کد خبر: ۴۰۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 09 April 2017
وضعیت اعضای موافق نجفی در شواری چهارم شهرتبریز که به عدد 6 نفر تقلیل یافته اند موید این نکته است که شرایط برای تدام ریاست دبیری و همچنین شهرداری نجفی کان لم یکن است.
 
اما بازی های سیاسی این طیف متوقف نشده است. طبق اخبار رسیده و تحلیل های موجود اصلاح طلبان با سرلیستی شکور اکبرنژاد به عرصه انتخابات شورای پنجم قدم خواهند گذاشت و معنای بدیهی این گزاره این است که در این لیست جایی برای دبیری وجود ندارد .این البته از عوارض عدم توسعه سیاسی و صد البته فرهنگ ناقص مشارکت سیاسی مردم تبریز است که افرادی با تامین هزینه های هر نوع لیستی در صدر آن قرار می گیرند. تا اینجای داستان مربوط می شود به وضعیت شرایط طبیعی سیاسی و متعاقب آن می توان این نتیجه را گرفت که تبریز در حال برداشتن یک قدم مهم و اساسی به سمت مطالبه صحیح اجتماعی به منظور پاسخگو نمودن مسئولین اجرائی شهر است.
 
 
اما روی دیگر سکه سیاست در عرصه انتخابات شورای شهرهمچنان باقی و نامفتوح است. متاسفانه بدلیل عدم وجود احزاب و گروه های منسجم سیاسی بسیاری از کاندیداهای انتخابات چنان ساده انگارانه وارد انتخابات می شوند  که زمینه برای سوء استفاده آنچه می توان آن را دلالان سیاسی شهر نامید ، فراهم تر شده است.
 
این افراد با گشت و گذار در ستادهای انتخاباتی داوطلبین نسبت به شناسایی افرادی که از مقبولیت و معروفیت خاصی برخوردارند اقدام می نمایند و با توجه به عدم اطلاع این دسته از افراد بدلیل عدم تخصص سیاسی شان ، آنها را وارد لیست های مجعولی می نمایند که هدفی جز تثبیت وضع موجود در شورای چارم شهر تبریز ندارند.
 
دلالان سیاسی سوار بر استرس های انتخاباتی داوطلبین چنان در مورد شرایط سخت انتخاب شدن و متعاقبا شرایط سخت تر عضویت در شورای شهر با کاندیداها سخن می رانند که بسیاری از انها را به حضور در مدار لابی های شان وادار می نمایند.
 
چه اینکه افزایش آگاهی و مطالعه داوطلبین و اعضای ارشد ستادهای انتخاباتی می تواند زمینه سوء استفاده چنین اشخاصی را به حد اقل ممکن برساند.
 
البته اهتمام به این نکته نیز قابل تامل است که در مسیر توسعه سیاسی ناگزیر از نقش دادن واقعی به احزاب و گروههای منسجم سیاسی توسط مردم هستیم. آنچه بدیهی است این است که نقش مردم در کاهش عوارض ناشی از اعتماد به نا اهلان انقلاب و مملکت امری انکار ناشدنی است . امید است این بار مردم تبریز در قدمی که می توان آنرا اولین قدم سیاسی دانست با اعتماد به خروجی لیست های جریان های اجتماعی و سیاسی شناسنامه دار مانع از رای آوری افرادی شوند که صرفا با توجه به میزان هزینه کرد مالی خود و صدالبته بدون شناسنامه وارد این عرصه انتخاباتی شده اند گردند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
زنده بادشوراهای دزد پرشورکنندهانتخابات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :